Gallant Unicorn

Mina tankar kring min starthäst på starstable online

 
Så här ser min starthäst ut, ThunderDancer heter han. 
Jag valde färgen eftersom den påminde mig om en häst jag ägt irl, svårare än så var det inte^^
 
Innan funktionen som gjorde att man kunde köpa fler hästar kom så var jag ärligt talat ganska less på honom, han stannade ofta mitt i tävlingar helt utan anledning, väldigt ofta mitt under ett championat.
Och jag tyckte det var lite svårt att matcha hans utrustning på ett snyggt sätt. (Haha de som spelar med mig vet hur besatt jag är av att ALLT ska matcha!)
 
Så när man kunde köpa nya hästar så köpte jag en Morgan direkt och övergav mer eller mindre TunderDancer i stallet. Sen kom det flera hästar, sötare hästar, hästar med roligare färger... ThunderDancer stod mestadels i stallet och dammade medan jag levlade mina nya stjärnor.
 
När den nya butiken öppnade i Silvergladebyn så ville jag matcha ihop en snygg dressyroutfit, men ingan av mina nya hästar passade in i rollen som uppsnoffsad (ja det är ett ord!) dressyrhäst. Så ThunderDancer fick sin man knoppad och så köpte jag utrustning som jag tyckte passade till dressyrsetet. Och ja, jag tror jag såg honom på ett helt nytt sätt! 
 
Nu får han komma ut och springa runt lite då och då, eftersom han är max levlad så lägger jag dock ingen större tid på honom just nu...
 
Hade jag fått välja en ny starthäst så tror jag faktiskt inte att jag hade valt annorlunda :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: