Gallant Unicorn

En sak jag inte riktigt förstår...

Tidigare idag så red jag runt och gjorde dagliga uppdrag, och blev då stannad av en annan spelare som ville titta på min häst (Andalusiern).
H*n skrev att den var jättefin men att h*n inte ville köpa den för att den eftersom ''alla'' har den...
 
Vad är grejen med det egentligen?
Personligen så köper jag de hästarna jag tycker är finast,
de kläderna jag gillar mest och den utrustningen jag tycker passar bäst till mina hästar.
Jag spelar liksom för min egen skull och bryr mig inte om vad andra tycker om mina hästar eller min utrustning...
 
Det var likadant på sso's födelsedag, då skrev folk i den globala chatten att de inte tänkte använda födelsedagsutrustningen eftersom alla använde den... Det är väl lite det som är det roliga med det hela?
 
Jag förstår verkligen inte varför vissa verkar bry sig så otroligt mycket om vilka hästar och vilken utrustning andra har...
 
Det är ju knappast så att du blir bättre på spelet för att du använder annorlunda utrsuning än ''alla'' andra?
 
De hästarna du väljer att köpa är inte på något sätt bättre än dågon annans häst enbart för att just den färgen din häst har inte är lika populär.
 
Varför kan inte alla spela för sin egen skull? Spelet fungerar som en tillflykt för väldigt många och det tycker jag är underbart...
 
MEN jag börjar tröttna på de här snobbfasonerna som en del spelare har för sig, tycker det är så otroligt löjligt.
Det går ju knappast att ha en häst och utrustning/kläder som ingen annan har, det är ju flera tusen spelare i spelet och att det inte finns utrustning och hästar så att det räcker för att varje enskild spelare ska kunna ha en helt unik outfit och häst är väl ändå rätt logiskt? 
 
 
Jag tycker jättemycket om min Andalusier, även om han är vanlig...
För mig så är varje häst personlig, så att andra har en likadan gör mig inget^^  
 
 

Kommentarer
Postat av: Evangeline Silverbell

Jättebra inlägg! :)
Jag håller verkligen med dej..
Jag hade nog också tyckt att det var tråkigt om för många t ex red på samma slags häst, men med tanke på vilket utbud det finns så lär det ju knappast hända. Och jag köper definitivt de hästar jag vill oavsett hur många andra som köper samma, för mej är de unika! :)

Svar: Ja men eller hur? Man kan ju göra sin häst personlig på många sätt, genom att byta manen, ha en viss utrustning osv så jag förstår inte varför vissa är så hispiga om det? :P
ssohaley.blogg.se

2013-10-14 @ 19:30:43 - http://ssosilverbell.blogg.se
Postat av: Evelina Silverknight

http://monokerus.blogg.se/sso/

Svar: Tack <3
ssohaley.blogg.se

2013-10-14 @ 21:13:49 - http://silverknight.blogg.se
Postat av: Kate Mistwood

Håller verkligen med. Det är ju faktist för ens egen skull som man spelar. Man köper den utrustningen man tycker är finast och hästarna likaså. Det är inte mer med det och man ska inte låta sig påverkas av vad andra har och vad de tycker. Man följer sitt eget hjärta. (Hade lite problem med att skicka denna kommentaren då jag redan skickat två andra ofärdiga. De kan du bara ta bort c;)

Svar: Ja men eller hur? Haha jag har också haft strul med kommentarer, fast mina blir inte skickade alls istället -_-
ssohaley.blogg.se

2013-10-16 @ 08:53:43 - http://katemistwood.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: