Gallant Unicorn

Jag vill inte spela när de behandlar sina spelare så här!

Idag så var jag först ute och åt, sen handlade jag mat och så lite annat så jag kom inte in och spelade förrän på eftermiddagen...
 
Möttes av KAOS, arga ord och ledsna människor i klubbchatten.
Alla brukar vara så glada, vråla HEJ och fråga hur dagen varit osv när man loggar in annars så märkte diekt att något var fel...
 
Fattar ingenting först men sen läser jag på Sneaky Dragons facebooksida att TVÅ av medlemmarna i klubben fått sina konton avstängda på otroligt oklara grunder...
 
En av dom är Vivvi. Min fina, flummiga bästa vän.
Den andra har ingen blogg, och jag vill inte skriva ut hennes namn här, MEN det är en otroligt gullig och trevlig tjej som jag inte hört något annat än bra om från någon...
 
Det som de blivit anmälda för är ''ovårdat språk''.
Ursäkta men what?
 
Vivvi har läst igenom mailen hon fått från SSO för mig, blir inte det minsta klok på det.
 
För det första så finns det ingen förklaring över vart hon ska ha använt detta ovårade språk, och för det andra så är det så otroligt luddigt formulerat att man skulle kunna tro att det var en (blå) politiker som skrivit det.
 
Och det bästa av allt?
Dom valde att skicka ut det på en fredageftermiddag, alltså går det inte att få tag på supporten nu...
 
Jag satt med Vivvi i telefon och försökte reda ut det, men ärligt talat så är det hela så himla lustigt.
 
De har inte förklarat på vilka grunder hon är anklagad för att ha brutit på mot reglerna.
Blir man avstängd om man skriver att man ska gå och bajsa?
Det låter inte trevligt eller hur? MEN blir man avstängd om man skriver det?
Handlar det om hur känslig den som anmäler är?
 
De har inte bifogat några som helst bevis på att hon faktiskt brutit mot reglerna. 
Man kan ju tycka att om man ska bli avstängd från ett spel som man betalar en hel del pengar för (StarRider/LifeTime/StarCoins) så borde man i alla fall få en rimlig förklaring.
Just nu är det så luddigt att det skulle likaväl kunna handla om att Vivvi skrivit att hennes hund måste gå ut och bajsa som att hon skulle hållt på med sexuella närmanden mot andra spelare.
 
Varför inte skicka med print screens på det som anmälts som ett regelbrott?
 
För att: ''Tjena du har liksom gjort lite fel såatteh nu får du inte vara med''- attityden som råder i deras mail är skrattretande, för att inte tala om kränkande.
 
''Du har gjort fel och du borde veta vad du gjort så vi tänker inte säga det till dig!''
 
Behandlar man verkligen sina kunder på det sättet?
 
Tappade faktiskt lusten att spela lite... 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: