Gallant Unicorn

Mina önskefunktioner

Gör som många andra och skriver ned mina önskefunktioner för Star Stable Online ^^
Ingen speciell rangordning utan bara sånt jag skulle vilja ha in i spelet :)
 
Hemstallet
* Boxar istället för spiltor i hemstallet, och varje häst skulle få en enskild box.
Alltså skulle det finnas 8 boxar i stallet (eller fler om de ändrar så man kan ha fler hästar).
Tycker inte om hur det ser ut nu, men någon sorts spiltor hafsigt utslängda i stallet...
 
* Möjligheten att äga fler hästar.
Varför ha en gräns på 8 hästar? Vissa tycker ju att det roligaste i spelet är att träna upp och levla hästar.
Man kanske skulle kunna köpa en extra box/spilta för Starcoins?
 
 
* En plats att förvara höbalar på.
Jag vet inte hur andra gör med höet, men jag brukar samla på mig så mycket Jorvik Shillings jag kan och sen köpa höbalar. Dom tar ju massor av plats i ryggsäcken?
 
* Att kunna anpassa sitt stall.
Tänk om man kunde ''möblera'' om och fixa  i sitt stall? Flytta på tex kranen där man hämtar vatten, måla väggarna blåa, köpa större fönster och få in mer ljus i stallet... Skulle kunna sitta i timmar och fixa och dona med det!
 
Hästen
 

* Att kunna kalla/vissla på sin häst.
Tänk tex när man gräver mask för fiskeuppdragen, skulle det inte vara smidigt om man kunde kalla på sin häst när man kommit en bit ifrån den?
 
* Sadelgjordar till hästen.
Behövs det ens någon förklaring här?
 
* Möjligheten att kunna ändra hästens man och svans separat. 
Jag tycker det är fint med knoppar, men väljer att inte ha det på mina hästar på grund av den lilla stela stumpen till svans som fäljer med knopparna...
 
* Möjligheten att ändra hästens pannlugg.
Tänk på det, hur sött skulle det inte vara?
 
* Fler och annorlunda dekorationer till hästen.
Rosetter och blommor i all ära, men tänk er en fjäder med pärlor i manen på en Paint... Want? 
 
* Täcken till hästen.
Tänk vad gulligt det skulle se ut om man kunde matcha täcken med hästens benlindor osv?
 
* Möjligheten att släppa hästen i en hage.
Perfekt om man hardcore levlar en häst och inte riktigt har tid att pyssla om sina övriga hästar.
Hästarna som går i hagen skulle inte behöva matas med hö eftersom de äter gräs i hagen, däremot måste de ses till en gång om dagen ^^
(Nej det är inte lika ''jobbigt'' att se till dom som att mata dom från början och dessutom skulle det bli billigare eftersom man inte behöver köpa hö till hästarna som går i hagen... )
 
Ryttaren
 
* Mer plats i ryggsäcken! Det behövs...
 
* Funktionen ''Follow''.
Alla som någon gång spelat World of Warcraft vet vad det här innebär, men ska förklara lite löst:
När man tex levlar tillsammans och den ena ska gå och hämta ett glas juice eller gå på toa så ska man kunna aktivera follow på sin kompis. Då springer ens häst automatiskt efter den andra spelaren.
På det sättet undviker man att komma ifrån varandra och man slipper så och vänta på att den andra ska bli klar.
Funktionen ska dock inte kunna användas på tävlingar och under uppdrag.
 
* En mer lättstyrd ryttare.
Är det bara jag eller är ryttaren förbannat svårstyrd och bångstyrig? ^^
 
* Ett lättare sätt att ignorera andra spelare.
Namnen på spelare är ofta både långa och svårstavade, varför inte ha en funktion där man kan ignorera någon enbart genom att klicka på deras porträtt?
 
* Ignore all.
Jag älskar den buggen som gör att man inte ser en kotte i spelet, det är så smidigt att göra uppdrag då utan att 45 andra springer på samma ställe och ska prata med samma NPC*s...
 
Spelet
 
* Möjligheten att kunna åka transport från GÅD till resten av spelvärlden.
Varför inte liksom?
 
* Fler frisörsalonger, med större urval av frisyrer.
 
* Möjligheten att kunna tävla på samma tävlingar två gånger per dag.
Kanske skulle man kunna få både xp till hästen och Shillings första gången, och sen bara xp efter det?
På det sättet skulle det gå fortare att levla hästen...
 
 
 
Åh har säkert massor av fler saker, men jag har hjärnsläpp just nu! 
Är jätteförkyld och har feber så orkar inte tänka mer ^^ 
 
Vad tycker du om mina önskefunktioner, har du några egna? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: