Gallant Unicorn

Vita frun på SSO

Igår så lekte jag och Sasha lite maskerad sent på kvällen...
Jag var Vita Frun och Sasha var... Eh, en läskig tomte? ^^
 
Har ni hört talas om den Vita Frun? Den är ganska läskig, så jag har bara tagit med det
första ur texten så att ni inte ska bli rädda :)
 
''Vita frun, eller vita damen, är en typ av kvinnlig vålda som förekommer i myter över hela världen. Berättelserna förtäljer ofta att hon dött eller genomgått någon form av trauma under sitt liv. Ett vanligt tema är att hon förlorat, eller blivit sviken, av sin man eller trolovade. Vita frun förknippas ofta med vissa släkter och hon förebådar att någon i familjen ska dö.''
 
Tycker ni om spökhistorier?
När jag var liten brukade jag och mina kusiner skrämma upp varandra med spökhistorier så fort
vi sov över hos varandra. Det slutade oftast med att vi inte kunde sova på flera timmar för
vi hade skrämt upp oss så pass att vi ''hörde'' massa läskiga saker hehe ^^ 


Kommentarer
Postat av: Britney Dawnforce

Vart får man masken???

Svar: Under Halloween fick man massor av masker :)
ssohaley.blogg.se

2015-04-03 @ 17:30:59 - http://My-story.se
Postat av: Astrid Gladebell

Vad handlar "sagan" om den vita frun om? (Exempel: Det är en fru som är vit o.s.v)

Svar: Det står ju i inlägget? :P
ssohaley.blogg.se

2015-04-03 @ 20:28:25 - http://ssoastrid.bloggo.se
Postat av: Andrea Bravestone

Jag igen ;)

För ca 1-2 år skulle jag och en vän till mig övernatta hos en tjej i våran klass. Allt var som vanligt och vi satt & typ snackade tills klockan 3 på natten. När vi skulle lägga oss började vi höra någon som nynnade läskigt på en otydlig melodi. Det lät någorlunda svagt men man hörde att det var en kvinnlig röst

Anyways, jag frågade tjejen som bodde där om hon visst vad det var och hon sa: "Min bror sjunger i sömnen" Det kändes ju bra! Men precis efteråt frågade min andra vän "Är det sant..? -.-" och såklart svarade hon NEJ. Där låg vi i typ 1 timme och bara lyssnade på den där melodin som aldrig verkade sluta. Det var då sjukt läskigt! Vi vet ju inte va det var, dels för att det var väldigt sent men också för att alla andra låg och sov.

// Andrea

Svar: Men gud vad läskigt :O
ssohaley.blogg.se

2015-04-09 @ 19:48:10 - http://andreabravestone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: