Gallant Unicorn

Varför så stor skillnad?

Har ni med reagerat på hur sjukt stor skillnad det kan vara på håren på SSO trots att det enda som 
skiljer dem åt är själva färgen eller till och med bara nyansen i vissa fall?
Tog ett exempel för att visa vad jag menar men det här gäller flera av håren som går att köpa i spelet!
 
 
 Här är ett hår med en blond nyans, nu blev texten väldigt liten men det kostar 90 StarCoins.
 
Sen det här håret, exakt samma frisyr men en brun nyans:
 
 
Det kostar 300 StarCoins! Alltså, det är mycket pengar för något som bara är kosmetiskt,
särskilt eftersom man ''bara'' får 100 StarCoins i veckan. Nu tycker jag personligen att SSO är väldigt generösa som ger alla som är Starriders en summa Starcoins varje vecka,  särskilt eftersom väldigt många som spelar är så pass unga att de inte har möjlighet att lägga riktiga pengar på ett spel.
 
Men, om man får 100 StarCoins i veckan så får man alltså spara i tre veckor för att kunna köpa ett visst hår i spelet. Jag vet inte, det är lite för mycket för någon som inte ''gör'' något mer än får karaktären att se fin ut. Jag förstår faktiskt inte varför det ska vara så himla dyrt? Eller varför de gör sån skillnad på priset enbart beroende på nyansen? Alltså att de olika frisyrerna kostar olika kan jag förstå fullt ut, men färgerna? Det känns lite som att vissa färger anses som lite ''finare'' än andra.
 
Dyrast är så klart inte alltid finast, långt ifrån, men tex så kostar väldigt många bruna hår i spelet mer än andra av någon konstig anledning? Jag slängde ut en fråga i den globala chatten i går lite så där mitt i natten, jag frågade vad de tyckte var ett rimligt pris för ett hår och de flesta svarade runt 100 StarCoins. Och jag är beredd att hålla med om det! Även om jag är vuxen (på gott och ont haha!) och kan köpa StarCoins när jag känner att jag behöver det så är jag nog för snål för att betala mer än 200 StarCoins när det gäller ett hår på SSO. Det finns så många billigare hår som är fina!
 
Eh, på tal om hår. Är det bara jag som tycker att det låter så konstigt att kalla det hår? Typ som att man köper en påse hår och bara ''Jag har köpt nytt hår!''? Haha jag vet inte vad man skulle kalla det annars,
frisyrer kanske? Usch vilket långt och rörigt inlägg det blev nu, hoppas ni förstod i alla fall :)
 

Kommentarer
Postat av: Daisy Eastbell

Jag tycker att det är ganska så roligt när du lägger upp inlägg som är lite typ "Haley tycker till". Nää men inlägg där du skriver om en del saker som är lite "konstiga" eller om olika saker som du tycker om spelet!

Svar: Åhå, kul att du gillar det :)
ssohaley.blogg.se

2015-08-17 @ 17:49:46 - http://daisyeastbell.blogg.se
Postat av: Yvonne Yvi Sweetwood

Håller med dig helt! Och jag vill försöka få min sso- karaktär att likna irel mig, och då mst jag ha ett långt hår ( Typ de lockiga i JH ) och alla kostar runt 100 sc, utan det bruna.. det kostar 300 SC!!!!!!! Kommer ALDRIG kunna se ut som irel :(

2015-08-17 @ 21:25:47 - http://ysweetwood.weebly.com
Postat av: Stephanie Diamondfall

Jag håller med, jag tycker att alla hår borde kosta lika egentligen (även fast jag älskar att mina favorit hår har kostat rumt 50) för en färg ska inte ha en sååå stor skillnad.

2015-08-18 @ 08:08:03 - http://landofstarstable.blogg.se
Postat av: Jennifer Duskgren

Ja tycker det är roligt att man lixom jag har köpt nytt hår😀 men irel jag har klippt håret eller har ny fresyr (stav) asså jag har vant mig men det är lite crayz ju eller tycker du inte det

2015-08-18 @ 09:45:12
Postat av: Clara Snowsmith

Bra sagt där! Blonda blir vanligtvis "nervärderade", för ja ni vet, blondinskämt osv! Har inte tänkt på detta tidigare, men egentligen så är det konstigt.

Det hade dock varit helt förståeligt om det blonda håret hade varit "platt" och inte så "snyggt", men nu var dem ju snygga båda två, så det var jättekonstigt!

Håller också med Daisy, gillar denna sorten av inlägg!

2015-08-21 @ 19:13:21 - http://claraidol.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: