Gallant Unicorn

Intervju med Rose Shadowlee

Rose Shadowlee 
 
(För att svara på samma frågor: Klicka på kategorin ''Intervjuer''. Bläddra längst ned, kopiera frågorna och svara på dem i en kommentar som du skickar till mig i valfritt inlägg!) 
 
 
Hur länge har du spelat? 
Jag har spelat i lite mer än två år nu. Började spela i november 2013. 

Är du StarRider? 
Ja, jag köpte lifetime efter att ha spelat i en månad. 

Är du medlem i en klubb och i så fall vilken? 
Japp, jag är medlem i Alpha Kings. 

Skulle du valt en annan starthäst om du fick möjligheten? 
Åh, så svårt. Jag gillar den jag har, men kan ibland önska att jag valt den som är brun med stjärna istället. 

Hur ofta och hur länge spelar du? 
Spelar minst en timme varje dag om jag inte är bortrest. Känns som en morgonrutin nu att ta hand om hästar, göra dagliga och banor medans man dricker kaffe. 

Spelar du några andra spel? 
Jag bygger mycket i The Sims 4. Ibland får jag även sug till att spela Cities Skyline. Sen kan min bror få mig att spela Minecraft eller WOW med honom. 

Vad är det viktigaste för dig i spelet? 
Frågan för mig är nog vad som inte är viktigt med spelet. Jag älskar allt, även om man kanske inte har en stor lust till att levla ibland. Men onsdaguppdateringa är väl då jag verkligen känner att det är en SSO-dag. 

Har du någon favorithäst? Vad heter den, och vilken ras är den? 
Nu är det definitivt mina Islandshästar, Fengur och Aska, som är mina favoriter. Efter dom kommer min vita morgan Fendi. 

Har du någon bästa vän i spelet? 
Min bästa vän irl. Hon spelar inte lika mycket som jag eftersom hon har jobb och inte har samma intresse i spelet som jag har. Men de bästa är när hon är inne och vi skypar medans vi levlar tillsammans. 

Har du ljudet från spelet på när du spelar eller lyssnar du på musik? 
När det är uppdateringar när områden öppnas så har jag ljud på för jag vill höra musiken för just det området. Men annars så lyssnar jag antingen på min egen musik eller tittar på YT på min laptop bredvid. 

Vad för sorts dator spelar du på? 
Jag har en stationär dator från Webhallen som är special byggd efter det min bror tyckte att jag behövde. Den är nästan lika bra som hans. 

Läser du bloggar om spelet, i så fall vill du rekommendera någon? 
Jag läser ju dels din blogg, Haley, men också silverknight.blogg.se och Monokerus.se. 

Önskeras i spelet? 
Nu har vi ju Islandshästar så jag vill mest ha dom i fler färger. Men om jag måste välja en ras till så vill jag gärna se Lusitano i spelet. 

Ditt bästa minne i från spelet? 
Det är nog dagen min bästis skrev till mig att hon testa SSO, efter att jag rekomenderat det, och att hon inte kan sluta spela det. Loggade genast in och vi red runt tillsammans. 

Hur är du som person i spelet? Klubbens clown, den seriösa, hästsamlare osv? 
Hehehe, jag tror att de i klubben skulle se mig som den ridläraren som gör roliga lektioner och är snäll, men man får inte busa för mycket för då blir hon arg. 

Hur kommer det sig att du började spela? 
Jag har varit arbetslös ett tag, pluggat till och från, och behövde något som inte drog ned mig i depression. Sent en natt hittade jag SSO och sen dess har den funnits där för mig helt enkelt. 

Vart har du ditt hemstall? 
Just nu bor jag i Epona eftersom jag har alla dagliga där som jag måste göra för att bygga rykte. Men när jag är klar där så flyttar jag nog tillbaks till mitt favoritställe som är Valedale. 

Önskefunktion i spelet? 
Åh det finns så mycket jag vill ha. Vet inte om detta är en funktion egentligen, men jag skulle verkligen vilja ha ett större hemstall med boxar för hästarna så de slipper dela spilta med en till två andra.

Kommentarer
Postat av: Mandy Fasthome

har du slutat i sneaky dragons? :(

Svar: Nej, varför skulle jag gjort det? S:
ssohaley.blogg.se

2015-12-25 @ 18:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: