Gallant Unicorn

Det blev en IceMist!

Det blev varken någon ''svart'' Fjording eller Frisisk Sporthäst.
Det blev en liten IceMist!
 
Dock så är jag väldigt osäker på hans färg, alltså vad jag ska kalla den?
Jag ville ju ha en vitblack, men jag vete tusan om jag kan kalla den här vitblack?
Mer åt cremello-hållet kanske?
Sprang på en akhal-teké med den färgen jag vill kalla cremello på sso,
men nu blev jag faktiskt osäker...
 
Sen hade jag väääldigt svårt för just den här Fjordingen ögonfärg när den stod uppe hos Kallterna.
Men jag chansade, och när han väl stod i ''vanligt ljus'' så såg ögonen inte riktigt lika gula ut.
Tycker det är lite dumt att man inte får se hästen i det normala ljuset som finns i spelet
när man tittar på Fjordhästarna, det blir så missvisande!
 
Aja, nu blev det ett långt och luddigt inlägg. Men hur som helst, nu är han min! :D

Kommentarer
Postat av: Alanis Moonstorm

Kvit, tror jag färgen heter? Den finns i rasstandarden men är sällsynt pga att den är oönskad(?) = har jag fått lära mig på bloggar idag, så kanske inte har helt rätt.

Svar: Hehe ja jag har så sjukt svårt att sätta namn på färgen, så det kan mycket väl stämma :)
ssohaley.blogg.se

2015-01-14 @ 23:36:36 - http://alanismoonstorm.tumblr.com/
Postat av: Cynthia Winterborn

Vad kul! :D Min åsikt är ju, att den vita fjordhästen är en gulblack. Varför? En vitblack häst är en ljusare färgvariant av den brunblacka och har en tydlig mörkare ål, samt man- och svansmittparti. Den gulblacka hästen är en ljusare färgvariant av den rödblacka av vilken orsak är sin man och svans gulvit. Jag hoppas, att det hjälpte dig. Här finns en källa om det: http://www.nfhr.com/catalog/index.php?colors=1 Ha det roligt ;D

Svar: oh, tack :D
ssohaley.blogg.se

2015-01-15 @ 13:44:32 - http://winterborn.blogg.se/
Postat av: Ebba Highland

Ja den är ju söt! Jag är 99 % säker på att jag ska köpa den. Det är bara att jag kommer få typ 4 fjordingar och jag är inte nån som typ vill ha en massa hästar, vill ha så där mittemellan typ. Inte som du men ändå ett par stycken. Puss o kram, kom inte på något jag ville säga love u ♥♡♥·♥·♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥

2015-01-17 @ 16:20:57 - http://ebbahighland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: