Gallant Unicorn

Att ta vara på det som är viktigt i livet

Sen i går, eller i förrgår kanske, så har jag fått flera brev på sso.
Kommentarer på bloggen. Meddelanden i vänchatten. Bilder skickade via direct på Instagram.
De handlar mer eller mindre om samma sak. Vad jag tycker om ett bråk mellan två spelare.
Eller så är det bara nyfikna frågor om vad som hänt. Jag har inte svarat på några av de här frågorna.
Varför? Jo för att när jag är inloggad på sso, eller på min blogg, eller på Instagram så vill jag göra det jag tycker är roligt, att spela själva spelet, umgås med mina vänner och spela in mina serier.
 
Jag vill inte bli indragen i en massa drama, särskilt inte när det handlar om vuxna människor.
Här resonerar jag nog lite annorlunda än många andra, för jag tycker att det är svårare att hantera såna
här saker när det är just vuxna inblandade. Det finns vissa ''riktlinjer'' man ska följa som vuxen.
Man ska bete sig moget och göra det som anses som ''rätt''. 
Men när man är vuxen så har man så mycker mer erfarenhet av bråk och tjaffs.
Både negativa och positiva.
 
Sen måste man ha i åtanke att alla människor fungerar olika. Det som en person värderar högt kanske inte är värt ett dyft för någon annan. Om nu dessa två personer blir osams kommer det att bli svårt att lösa problemet när de fungerar så olika. Person 1 kommer inte att kunna förstå vad person 2 menar om inte person 1 kan tänka sig in i person 2's sätt att resonera. Här kan man antingen försöka att se varandras olikheter och försöka lösa det därifrån. Eller så kan man fortsätta att försöka lösa det genom att vägra försöka lösa det om ni fortfarande hänger med på vad jag menar. Om två personer har problem så kommer det inte att gå att lösa så länge en eller båda parterna vill försöka se problemet ur den andres synvinkel.
 
Nu handlar det här om personer över lag, inte specifika spelare.
Jag vill som sagt inte bli indragen i det.
 
Men det jag värderar är mina vänner, både i spelet och utanför spelet.
Några av mina absolut närmaste vänner har jag träffat just genom spelet, och jag är så sjukt tacksam över att jag har dem i mitt liv. Sen är jag så klart fäst vid mina materiella ting (mina datorer, mitt hus, min bil, mina skor och kläder och så vidare.). Men om mitt hus skulle brinna ned. Eller om vi skulle råka ut för någon form av naturkatastrof och jag blev av med alla mina saker, vad skulle jag ha kvar då?
Pengar, fame och en massa pryttlar är kanske trevligt att ha för stunden.
Men om allt det skulle försvinna, visst vore det väl trevligt att ha sina vänner kvar då?
Därför är jag otroligt mån om att vårda mina vänrelationer. Visst alla kan bli osams, och ibland kan man helt enkelt inte bli sams igen och då är det väl bäst att bara bryta kontakten.
Men personligen så vill jag alltid försöka att lappa ihop en relation så gott det går.
För att för mig så är vänner värdefulla.
 
Eftersom jag inte har en bild med alla mina vänner på så får ni en väldigt tacky redigerad bild på min och
Bambis pållar. De är vänner, det har jag bestämt :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Hannah Puppycake

Jättebra skrivet! :)

2015-07-08 @ 15:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: