Gallant Unicorn

God morgon!

Helt ärligt har det inte varit en så god morgon för min del.
Har sovit så himla dåligt, vaknade till och från hela natten och har den där svidande
känslan i halsen som jag alltid får precis innan jag blir sjuk. Usch!
De senaste dagarna har jag varit så otroligt trött. Bara att gå upp för trappan
till sovrummet var som att vara med i ett avsnitt av Fångarna på fortet. På riktigt!
Näe, jag vill verkligen inte bli sjuk, eller det vill väl ingen, men det känns som att jag
blir förkyld så väldigt ofta... Men så har det varit ända sen jag var liten. Orättvist!
Det här är jag när jag är sjuk:
 
I alla fall, idag är det onsdag. Alla SSO-spelares favoritdag?
Vad hoppas ni på? Vad tror ni kommer komma?
Jag hoppas på att hästen vi fick se en miniminisneak peek på kommer, 
jag vill köpa en ny häst! Eller, det är inte själva köpandet jag ser fram mot.
Mer att få se hästen för första gången, läsa informationen om den och till slut
välja ett namn (det är ju så svårt!) och ta med den hem till stallet. Nåja, ringa hem då...
 
Så den nya hästen?
Många tror att det är Shirehästar, de är ju tunga och har mycket hovskägg.
Men det har även Clydesdale. Jag är lite skeptisk faktiskt. Jag älskar stora arbetshästar,
alltså de verkliga hästarna, och jag växte upp med Nordsvenskar hemma på gården.
 
MEN kommer verkligen en så stor häst att göra sig i spelet?
Att skutta runt på terrängbanor med en så stor häst, går det?
Ja det är ett spel, jag vet! Men ändå?
Jag vet att det är många som tycker att Nordsvenskarna och Tinkrarna i spelet är
för klumpiga... Jag personligen är lite besviken på just Tinkerhästarna, just för att de gjorde
dem så... Runda? Men jag kommer vara optimistisk inför den nya rasen tills jag har sett
den med egna ögon. Jag trodde inte att jag skulle gilla Quarter-modellen på hästarna,
men ni har kanske sett hur det blev med det? Ehe.. Jag har ju några stycken såna i min ägo!
 
Nu blev det ett jättelångt babbelinlägg, vi avslutar med att titta på den här maffiga Clydesdalen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Bambi Ponyforest

Jag hoppas också på nya hästar idag! För förra veckan skulle det har kommit men då fick vi en teaser... Så, ja.
Men sen är det ju födelsedags uppdatering och det ska bli kul :D
Och då hoppas jag på dem där bra födelsedags loppen som gav typ 1000 xp till hästen cx
Mvh Bambuu

Svar: Det hoppas jag med :D
ssohaley.blogg.se

2015-09-30 @ 07:44:40
Postat av: Anonym

Tror hästen kommer bli bra, i videon såg den inte så "fet" ut. Och dets skulle vara konstigt om den hade smala ben och jätterund annars. Jag tror den kommer bli bra.

2015-09-30 @ 07:54:42
Postat av: Liv Lionforce

Man kan ju alltid hoppas! <3

2015-09-30 @ 08:19:11 - http://livansso.blogg.se
Postat av: Amelie Dawnside

jag tror den där som är på videon eller Islandshäst för om man stegrar med nordisen så har den merhovskägg än den på videon (sneak peeken) och islandshästar har ju mindre hovskägg, men men :)

2015-10-04 @ 09:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: