Gallant Unicorn

Och hur ska det gå till?

Någon mer än jag som blev överlycklig när SSO gick ut med (officiellt) att det kommer att 
gå att leda hästen innan det här året är slut? Det är väl ingen nödvändig funktion egentligen,
men det känns inte som en onödig funktion heller. Tycker inte jag i alla fall! 
 
För även om SSO inte är ett särskilt realistiskt spel på många sätt så blir det ju lite mer
verklighetstroget om man inte alltid rider på hästen!
 
Men, det jag funderar på nu är hur kommer det bli när man kan leda hästen,
för att som det är just nu i spelet så springer ju karaktären mer eller mindre direkt
efter att hon tagit några steg framåt. Ska vi kuta runt med hästarna eller kommer det
att gå med karaktären? Ja det går ju att gå nu med hjälp av piltangenterna och datormusen.
Men det vore ju lite smidigare om våra karaktärer kunde gå med? Våra hästar skrittar ju
först, sen travar de om man klickar på W eller piltangenten en gång till.
Det borde väl gå att göra så med karaktären med? Jag menar, handen på hjärtat nu - hur ofta
springer du så fort du ska någonstans? Jag springer inte om inte något jagar mig irl haha!
Vi är ju inte Forrest Gump direkt!  (En av de bästa filmerna någonsin enligt mig!) 
 
Jag antar att SSO kommer släppa någon form av teaser som visar mer, så nyfiken!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska bli så spännande! :D

2015-09-24 @ 10:14:52
Postat av: Carla Freindhill

Jag är också nyfiken på hur man kommer göra för att leda hästen. Längtar! Längtar, väldigt mycket!

2015-09-24 @ 10:33:58 - http://starstable.se
Postat av: Rose

Jag skulle nog föredra att karaktären går om man håller ner W och springer om man håller ner shift också. Nu är det ju så att om man vill att karaktären springer direkt så håller man ner shift, men känns ju lite onödigt när det bara tar två steg innan man springer. :)

Svar: Haha ja precis!
ssohaley.blogg.se

2015-09-24 @ 11:27:02 - http://roseshadowlee.blogg.se
Postat av: Izabella Fastside

Ja, samma funktion gällande att springa och gå som finns i SLL när man håller ned shift för att springa och W för att gå hade varit toppen :D

2015-09-24 @ 18:42:35
Postat av: Elisabeth Westpoulos

Eller tänk om det var som med hästen klickar en gång på w och man börjar gå, sedan små springa, springa och ja ni förstår men då skulle man kanske kunna hoppa?

Svar: Ja, det känns lite konstigt att inte kunna hoppa med karaktären. I de äldre spelen kan man ju det...
ssohaley.blogg.se

2015-09-25 @ 14:56:19
Postat av: Elisabeth Westpoulos

Eller tänk om det var som med hästen klickar en gång på w och man börjar gå, sedan små springa, springa och ja ni förstår men då skulle man kanske kunna hoppa?

2015-10-03 @ 05:55:14
Postat av: Filipa GC

Asså hur gör man för att bara gå? Som alla utom jag kan

Svar: Du styr med piltangenterna och datormusen, lite krångligt först men det kommer med lite övning :)
ssohaley.blogg.se

2015-12-07 @ 21:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: