Gallant Unicorn

Jag har feberdrömmar om spelet...

Sov dåligt på grund av febern så jag vaknade och somnade om hur många gånger som helst...
Dock drömde jag en så mysig dröm, det nya området öppnades och det var sjukt stort med allt som
jag tjatat om att jag vill ha i spelet! Ett nytt ridhus, dressyrbanor, helt nya hemstall med jättefina boxar,
vackra bokskogar med terränghinder, massor av uppdrag och nya NPC:er. Hrm ja, allt det där hade nog varit lite överväldigande på en gång (under samma uppdatering liksom!) men jag var ändå lite besviken när jag vaknade upp och insåg att det var just en dröm haha! Hur som helst, uppdatering idag!
 
Vad hoppas vi på? Jag vill så klart veta mer om det nya området, kanske fler sneak peeks och kanske till och med ett datum för när det öppnar? Eller det kanske öppnar redan idag? Jag hade blivit så lycklig! 
Har verkligen ingen ork till att göra något annat än att sitta rakt upp och ned och det hade varit perfekt med att nytt område att utforska då! Men det är kanske lite tidigt? De har trots allt överraskat oss tidigare!
 
Jag vill hur som helst veta mer om de där söta små hästarna som vi fick se i videon!
Många skriver att de tror att det är Mustanger, men jag vet inte? Det känns som att det vore mer
logiskt med Welshponnyer eller kanske Connemaror? Det är de två raserna jag hoppas på!
 
Titta här hur underbara de här ponnyerna är:
Jag tror att det jag är så fascinerad över med just de Welshar och Connemaror är att de är så otroligt mångsidiga, och så vackra! Lite som stora hästar fast i mindre format!
 
Jag kopierade lite fakta om båda raserna från wikipedia, om du klickar på namnen så kommer du till hela sidan!
 
Welshponnyn:
 
Welshponnyn är en hästras av ponnytyp som härstammar från Wales i Storbritannien. Rasen tillhör sektion B i den rasstambok där även welsh mountain (sektion A), den i Sverige något ovanliga Welshponny av Cobtyp(sektion C) och Welsh cob (sektion D) ingår. Det finns även en sektion R, där återfinns de hästar som egentligen tillhör sektion B Welshponny men vuxit sig lite för höga. Welshponny är en utmärkt ridponny för barn med en god medfödd hoppförmåga. Rasen är mycket atletisk och tilltalande.

 

Connemaraponnyn:

Connemaraponnyn är en hästras som ursprungligen härstammar från området Connaught och Connemara på Irland. Det är den enda inhemska irländska ponnyrasen. Enligt rasstandarden ska den vara mellan 132 och 148 cm i mankhöjd, men det är inte ovanligt att den växer över ponnymåttet. Connemaran är en populär häst för unga ryttare och är även en bra dressyr- och hopphäst.

 


Kommentarer
Postat av: Lisi

Så spänd inför uppdateringen!!

2016-04-20 @ 07:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: