Gallant Unicorn

Ponnymysevent

Det är ett ord nu, okej?
Igår så hade jag och Sture ett event ihop, jag vet inte varför så många är så skeptiska till ponnyerna?
Jag menar, titta hur söta de är eller?
 
Vi började med en mysig fika, jag använder picknickfunktionen så sällan... Den är ju rätt mysig?
 
 
 
Jag sneakade en bild på alla söta ponnyer under tiden som de andra fikade...
 
 
Efter att vi fikat klart (det gick åt 4 korgar haha!) så lurade Sture med sig alla upp i paddocken...
 
 
 
 
Väl uppe i paddocken så kollade vi lite närmare på allas outfits och sen lekte vi ''Under hökens vingar''.
 
 
Om ni inte lekt den här leken så går det ut på att en person står i mitten av paddocken och ropar '' Under hökens vinkar kom!'' då ska de andra som deltar ropa ''Vilken färg?'' och så väljer den som står i mitten en färg. De som har den färgen på sina kläder eller på sin utrustning kan lugnt strosa över till andra sidan av paddocken. De som inte har den färgen måste istället springa över så fort de kan utan att bli ''fångade'' av den som står i mitten. Man fångar de som inte har färgen genom att bjuda in dem till en grupp. När man blivit fångad så får man ställa sig i mitten och hjälpas åt att fånga de andra.
Den personen som blir fångad sist vinner, hänger ni med? Det är en riktigt rolig lek så om ni inte testat den så tycker jag ni borde prova! Man behöver ju inte leka det här med just sin klubb utan man kan leka med vilken annan spelare som helst! Så kravlöst och ändå så kul!
 
Hur som helst, så här såg det ut när vi lekte! Jag och Sture stod som markörer, så när man sprungit förbi någon av oss så var man liksom säker och över på andra sidan...
 
 
 
Efter att vi lekt några omgångar så drog jag med alla till en grillplats där vi satt och myste en stund och sen sa vi hej då. Eventen i Sneaky Dragons är inte alltid så komplicerade utan ibland samlas vi bara och leker :)
 
 
Sture berättade en fin historia med haha!
 

Kommentarer
Postat av: Potatispaj

Låter mysigt!

2016-04-15 @ 19:51:48
Postat av: Luna

Önska att min klubb kunde ha lite mer event än uttagningar till tävlingslaget. På schemat står det typ såhär:
Måndag-Event kl 18.30
Tisdag-Uttagning
Onsdag-Uttagning
Torsdag-Uttagning
Fredag-Uttagning
Lördag-Uttagning
Söndag-Möte kl 20
Problemet är: Jag är redan med i western-tävlingslaget (trodde det var ett vanligt event + glömde hästskorna, men kom ändå med :o), dessutom så får jag bara spela till 19.30..

Svar: Kan du inte föreslå att ni har lite fler event då? :)
ssohaley.blogg.se

2016-04-16 @ 23:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: