Gallant Unicorn

God morgon från Dinodalen

Jag vaknade jättetidigt, vid 05-tiden redan och var klarvaken... Min sovrutin är mer eller mindre ickeexisternade. Och jag tror det märks på min blogg, ett inlägg här och ett där om... Ja, helt random saker.
Grejen är att jag har otroligt svårt att sova till och från, jag har sömntabletter som jag har fått utskrivna av en läkare (kände att jag var tvungen att flika in det haha!) men jag mår så dåligt av dem så näe... 
Hur som helst, eftersom jag vaknade tidigt så tog jag tag i lite uppdrag på mitt Vanessa-konto!
Vanessa har en hel del ryktesuppdrag kvar och jag har varit lite lat med dem så jag har inte kunnat göra de nya uppdragen med arkeologin i Epona... Så, det var bara att bita i det sura äpplet och masa sig iväg till Dinodalen.
 
Jag älskar de där sekunderna när man rider in i Dinodalen och dimman inte har laddats än, det är så klart och vackert! Och varför rider jag runt i t-shirt i Dinodalen? Jo så här är det: Jag är en lat människa och kom på när jag redan var där inne i snön att jag inte hade någon ''varmare'' tröja med mig. Orkade jag ringa hem och byta? Pfft, nej? Så jag satt på riktigt och huttrade i min stol för att det såg så himla kallt ut med t-shirt haha! 
På tal om kallt, när jag gick upp var det nollgradigt ute! Betyder det att hösten är på väg? Jag är en av de som älskar hösten mer än sommaren, jag ser fram mot att det blir kyligare och klar luft ute!
Aja, Dinodalen var det!
 
Jag betade av de dagliga uppdragen från Nic, sen gav jag mig på de dagliga från Kallterna.
Undrar om vi kommer få mer uppdrag med dem? Det känns som att det var en av många saker som det är världens hype om i början, vi får flera uppdrag och vi får börja bygga rykte med en fraktion och sen bara... Ja, det rinner ut i sanden helt enkelt? Jag tycker det är riktigt trist eftersom jag tycker att Kallterna är väldigt spännande och jag vill veta mer om dem. Vi fick ju träffa dem för första gången i slutet av november 2014 och det är ju ett tag sen...
 
Kommer vi någonsin få veta mer om det här mystiska folkslaget? Varför har vi bara fått träffa två av dem? Finns det ens fler? Jag trodde vi skulle få undersöka Isenport och kanske träffa fler Kallter men det verkar liksom ha glömts bort? Jag är ju nyfiken för jag inbillar mig att det ska finnas något såååå coolt där bakom den där porten. Kallter, fler Fjordingar (kanske svårt att gå in fler nyanser på dem dock) eller något helt nytt? 
Kanske är det en portal till en alternativ värld? Eller så kanske en hel liten by med Kallter gömmer sig där bakom. Kommer vi att få veta det? Jag hoppas i alla fall det!
 
Kanske kommer vi få nya uppdrag med Kallterna där vi kan bygga upp mer rykte och förtoende och på så sätt få veta mer om Isenport? Min lathet slog till igen och efter en timmes kämpande med att leta saker som Kallterna ville ha så gav jag faktiskt upp. Jag personligen föredrar att göra uppdragen där man ska leta efter saker senare på kvällen eftersom jag tycker att det är enklare att se sakerna som glittrar då.
 
Och hur söta är inte de små snövesslorna?
Lyckades bara hitta en enda liten vessla under hela tiden som jag letade efter saker dock...
 
 

Kommentarer
Postat av: Vanessa Nightpaw

Jag fattar inte vart man hittar sakerna från kalterna, jag har letat igenom typ hela dinodalen men inte hittat någon sak som dom vill ha. När dinodalen öppnade så kunde jag men sen hade jag en paus med letandet. Men jag undrar om man hittar saker kan det komma nya saker på den platsen nästa dag då?

2016-08-12 @ 15:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: