Gallant Unicorn

En Jorvikisk ridponny?

Jag vill så gärna ha in fler sorters ponnyer i spelet.
Främst Connemaror, men även New Forest, fler Welshar och kanske någon form av ridponny? 
De Jorvikiska ponnyerna är ju sockersöta, men... Ja det finns ett men (utöver att de är så långsamma) de ser liksom lite föråldrade ut om man jämför dem med de nya hästarna i spelet...
 
Welshponnyerna då?
Jo, de är söta de med. Och faktiskt väldigt vackra, en av de bästa modellerna som kommit till spelet enligt mig!
 
Men jag vill ha lite större ponnyer. Och varför göra ponnyerna så långsamma från första början?
Hur många hade köpt fler ponnyer (eller i alla fall övervägt det) om ponnyerna var lika snabba som de stora hästarna? Tänk vilken variation det hade blivit på hästmodellerna i spelet om fler valde att rida runt på ponnyer? 
Om någon kommer och kläcker ur sig att det inte skulle vara realistiskt att en ponny var lika snabb som ett Fullblod så tänk på att Shirehästarna kan hoppa en bana med hinder på samma tid som ett ädelt Fullblod. Okej?
 
Så, jag vill ha en Jorvikisk Sport/Ridponny!
En lite större, ädel ponny där alla färger ska vara tillåtna och den ska vara lika snabb som de stora hästarna! :D
 

Kommentarer
Postat av: Leila Cloudberg

Jag köper på mig så många ponnyer jag kan, även fast att dom är slöa och långsamma, jag gillar verkligen att levla så det är inte problemet direkt, men jag skulle absolut vara mer motiverad till det om dom var lite snabbare! För tillexempel så vill jag inget hällre än att sitta upp på ett fullblod efter en levlingsrunda på ponny! ;)

2016-12-19 @ 16:41:09
Postat av: Leila Cloudberg

Jag köper på mig så många ponnyer jag kan, även fast att dom är slöa och långsamma, jag gillar verkligen att levla så det är inte problemet direkt, men jag skulle absolut vara mer motiverad till det om dom var lite snabbare! För tillexempel så vill jag inget hällre än att sitta upp på ett fullblod efter en levlingsrunda på ponny! ;)

2016-12-19 @ 16:41:54
Postat av: Sally monsterlake

...som en enhörning? :3

Svar: Enhörningar hade varit ascoolt :D
ssohaley.blogg.se

2016-12-19 @ 18:04:03
Postat av: Saga%20Diamondbridge

Ska du byta till julheader?

2016-12-20 @ 17:10:42
Postat av: Eva Bunnyland

Skulle också älska det! Älskar ponnyerna men "undviker" typ dom för att jag bara inte orkar rida runt på dom som feen... Lika snabb som dom stora hästarna eller pyttelite långsammare, men iaf snabbare än nu... Helst snabbare än urhästarna! ;D

2016-12-20 @ 17:22:46 - http://evab.blogg.se
Postat av: Cecilia Gladefield

Cool idé :D Hade varit riktigt grymt med en sportponny dock så kan ju den i sådanafall inte vara med i ponnychampet men det gör kanske inte så mycket ;P Skulle vara kul med fler ponnyer :3

Svar: Näe precis, min tanke var att den skulle ha samma egenskaper som de stora hästarna bara att den var lite mindre :)
ssohaley.blogg.se

2016-12-21 @ 07:46:10 - http://jorvikhantverkaren.blogg.se
Postat av: Leila Cloudberg

Jag köper på mig så många ponnyer jag kan, även fast att dom är slöa och långsamma, jag gillar verkligen att levla så det är inte problemet direkt, men jag skulle absolut vara mer motiverad till det om dom var lite snabbare! För tillexempel så vill jag inget hällre än att sitta upp på ett fullblod efter en levlingsrunda på ponny! ;)

2017-02-04 @ 17:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: