Gallant Unicorn

Varföööööör?

Jag är sjukt petig när det kommer till outfits.
Och en sak som verkligen stör mig är när det är olika färg på sadelns stigbyglar och tränsets bettring. Så att de har olika färger på sadeln och tränset vi fick nu från högtidskalendern stör mig mer än det borde göra haha!
 
Jag gillar verkligen tränset, det har detaljer utan att det ser plottrigt ut. Och sadeln, det ser ut som att det ligger en sån där fluffig pad under sadeln och det är faktiskt något jag skulle vilja ha i spelet. Möjligheten att ha en padd i teddy  (alltså liknande fårskinn men fake) under sadeln...
Pleeeease SSO, ge oss sadelpaddar så glömmer vi det där med att ni gör bettringar och stigbyglar i olika färg? ^^ 

Kommentarer
Postat av: Matilda Southtree

Paddar ska inte behövas, de använda för att mildra att en sadel inte passar. Behöver man en padd så behöver man en ny sadel, lite kort sagt. :) En passande sadel ska inte ens behöva ett schabrak, om det är en sadel för engelsk ridning, som alla i spelet utom westernsadlarna. Westernsadlar måste också passa, men de ska alltid ha ett tjockt western-schabrak under då sadlarna är så tunga.

Svar: Jag är mycket väl medveten om hur och när man använder paddar, men nu är det här ett spel och jag är relativt säker på att hästarna inte tar skada av att man använder något för syns skull. Vi har ju trots allt sadlar som på något magiskt vis passar både en Welshponny och en Shire... Och schabrak använder man i första hand för att skydda sadeln, inte hästen.
ssohaley.blogg.se

2016-12-26 @ 09:50:51
Postat av: Kendra Hawkson

Haha skönt att jag inte är ensam om att störa mig på såna detaljer! Jag står ju ut med det men störigt är det x)

Svar: Jag förstå bara inte varför man väljer att göra så haha :P
ssohaley.blogg.se

2016-12-26 @ 19:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: