Gallant Unicorn

Kan vi bara sluta med de här dumheterna nu?

På allvar nu hörrni, det är så många som säger Morgaaaaan.
''Den här bruna Morganen...'' Alltså, nej! Jag blir så frustrerad när jag ser spelare skriva så,
eller när andra spelare säger så i videor. Lyssna på hur det uttalas i videon som SSO gjort om rasen:
 
 
Det heter Morganhäst. Hästrasen är uppkallad efter Justin Morgan. Alltså uttalas det som namnet Morgan - Moorgan, inte Morgaaan. Så kan vi snälla sluta med det nu haha? Jag vet att många tycker att jag är skitlöjlig och en besswerwisser nu men det retar mig mer än det borde göra... Och jag förstår ju att det lätt blir så som man skriver och säger så som man ser andra göra och jag menar inte att vara elak med det här. Men det är faktiskt fel och om inte annat så kanske någon av er lärt sig något nytt?
 
På tal om Morganhästar, visste ni att alla Morganhästarna härstammar från samma hingst?
Lite coolt ändå!

Kommentarer
Postat av: Cass

Dock kommer det två konsonanter efter vokaler och då kan folk uppfatta den som lång. I videon är det ju även med engelsk "accent". Kom det är det inget fel att uttala det med långt a enligt mig iaf!

2016-02-25 @ 14:31:29
Postat av: Cass

Dock kommer det två konsonanter efter vokaler och då kan folk uppfatta den som lång. I videon är det ju även med engelsk "accent". Kom det är det inget fel att uttala det med långt a enligt mig iaf!

2016-02-25 @ 14:31:40
Postat av: Filipa GC

Det visste jag inte! Om hingsten. Det var ju jättecoolt

2016-02-25 @ 21:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: