Gallant Unicorn

Gårdagens event, en dressyrlektion!

Igår så hade vi en ridlektion där vår ridlärare Karin gick igenom grunderna med dressyr!
 
 Jag vet inte riktigt vad Sture gör på bilden?
Tar närvaro, fotar? Eller så bara står hon där och ser snygg ut? Ingen vet! 
 
 
Vår lektion började med att Karin förklarade det här med säkerhet när man rider flera på samma
ridbana eller i ridhus. Vi skulle hålla minst en hästlängd mellan oss och förstår ni hur svårt det var med så många olika sorters hästar där alla hade olika stats i sin utrustning?
Haha kaos först men det gick bra till slut!
 
 
Det var många andra inne i ridhuset samtidigt som vi var där men det gick förvånansvärt bra ändå!
Karin förklarade de vanligaste ridvägarna och så fick vi testa dem, jag är uppvuxen på en hästgård och har ridit (okej, kanske mer åkt häst när jag var liten) så länge jag kan minnas men tycker ändå att det är kul att få en liten uppdatering då och då! Karin är så himla bra på att förklara med!
 
 
Fullt fokus här!
 
 
Alltså det hände en så sjuk grej i slutet av lektionen! Som ni kanske vet (vem kan ha missat efter allt mitt tjat?) så har jag varit jättesjuk i några dagar med förkylning och feber och under lektionen så känner jag hur min näsa börjar rinna. Trodde jag ja, det visade sig att jag hade fått näsblod? Antagligen så har jag snytit mig så mycket att jag ansträngt ett blodkärl eller typ tusen i min näsa och det ville inte sluta blöda så fick lämna lektionen i några minuter och försöka hitta något som var stort nog för att stoppa blodet som vägrade sluta rinna. Alltså, ni förstår inte det var helt galet! Haha förlåt om någon av er är känsliga för blod... Tänk på söta kattungar en stund, okej?
 
Så ja, jag missade en del av lektionen men jag hann i alla fall tillbaka till när vi skulle rida och svalka av hästarna (ja mitt i vintern) i vattnet bakom ridhuset.
 
Mysigt! 
 
Snodde en bild med Karin med, visst var hon fin?
 

Kommentarer
Postat av: Tove Appledotter

Vad roligt och mysigt :)

2016-01-12 @ 14:05:21
Postat av: Ebba Ponyheart

Victories häst ser jätte glad ut när ni badar! :D

2016-01-12 @ 20:37:43
Postat av: Diana Weststorm

Lol vilket smile Victoires häst gör😂

2016-01-12 @ 22:43:45
Postat av: Jamie Winterbell

Tamponger är asnice när man störtblöder ur mu..menar näsan!

Svar: Mjehehehe
ssohaley.blogg.se

2016-01-13 @ 19:20:48
Postat av: snowyluna.blogg.se

Svårt att tänka på kattungar när man har en nästan på sig.. xD

2016-01-13 @ 19:34:50 - http://snowyluna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: