Gallant Unicorn

Intervju med Alice Nightpie

Alice Nightpie
 
(För att svara på samma frågor: Klicka på kategorin ''Intervjuer''. Bläddra längst ned, kopiera frågorna och svara på dem i en kommentar som du skickar till mig i valfritt inlägg!) 
 
Hur länge har du spelat? 
Började spela sent 2011 :) 

Är du StarRider? 
Ja, Är Lifetime 

Är du medlem i en klubb och i så fall vilken? 
Är medlem i klubben Silent Woods på Air Star servern, En social, mysig och trevlig klubb med spelare runt 13/14/15 års åldern ( Är själv 15) :) 

Skulle du valt en annan starthäst om du fick möjligheten? 
Nej, Min starthäst är en skimmel (då skimmlar var de "finaste" hästarna för mig när jag var yngre), Dessutom är den väldigt speciell för mig då den varit med hela tiden.. och ja, kolla längre ner vad jag tycker om alla mina hästar xD 
 
Hur ofta och hur länge spelar du? 
Försöker logga in varje dag när det är vardag, men som nu när det är lov är jag inne minst en gång per dag :) 

Spelar du några andra spel? 
Har spelat flera olika spel som Life is Strange, Undertale osv, men då det är story baserade spel så tar de slut efter ett tag :/ 

Vad är det viktigaste för dig i spelet? 
Det viktigaste för mig är de underbara människor jag lärt känna i klubben och självklart mysterie uppdragen ;) 

Har du någon favorithäst? Vad heter den, och vilken ras är den? 
Ojoj.. Jag gillar ju svarta engelska fullblodet.. men måste ändå säga skimmel welshen då jag köpte den i heder för att jag haft min irl skimmel welsh i 5 år nu. (Candyboy som den heter, heter så för att irl ponnyn älskar mat och kallas Boyen efter sitt långa namn Broängen Grenada Boy), 

Har du någon bästa vän i spelet? 
Har flera goda vänner från klubben, Ingen nämnd, ingen glömd :D 

Har du ljudet från spelet på när du spelar eller lyssnar du på musik? 
Har oftast på ljudet i spelet.. men det har tyvärr börjat krångla den senaste tiden, så antingen skypar jag eller lyssnar på musik som antingen är sso soundtrack eller personligt bra låtar. 

Vad för sorts dator spelar du på? 
Spelar på en Macbook Pro, med extern skärm ;) 

Läser du bloggar om spelet, i så fall vill du rekommendera någon? 
Jag läser faktiskt inte så många bloggar, gillar att kolla runt på lite olika då och då 

Önskeras i spelet? 
Oj... hade welshen förut.. men nu vill jag helst ha en uppdatering på araberna :) 

Ditt bästa minne i från spelet? 
Perioden runt level 10-13 när man gjorde mysterie uppdragen! 
Annars tiden innan man fick SR, man loggade in varje dag, körde tävlingar och fixa med hästen, tills man övertalat föräldrarna att köpa SR xD 


Hur är du som person i spelet? Klubbens clown, den seriösa, hästsamlare osv? 
Jag är den som ska filma hela tiden, men får inte alltid upp allt på yt hehe, är även den som vill spela så realistiskt som möjligt och samlar inte på mig hästar direkt då jag ser de pixliga fyrbenta vännerna som riktiga pållar man måste ge kärlek motion och ompysling till xD 

Hur kommer det sig att du började spela? 
Jag såg en reklam på facebook (Detta var perioden då jag letade efter nya spel hela tiden) och tittade på trailern.. och så bestämde jag mig, "nä nu fasen måste jag testa det här!" och har stannat sedan dess (Har tagit någon paus då och då ioförsej) 

Vart har du ditt hemstall? 
Har stått i vingården ända sen jag fick star rider hösten 2012, men nu när de uppdaterade valedale, så kände jag mig som hemma där så var tvungen att flytta dit (kommer nog flytta tillbaka till vingården efter sommarn) 

Önskefunktion i spelet? 
Åh! Har så många! men den som är prioriterad 1 är nog 
-möjligheten att ha ett hem till sin gubbe också! Att man har som behov till gubben också som man kunde tillrätta hemma.. (Har tänkt på det här sedan 2012 xD) 
-Annars att man ska kunna levla någons häst utan att ge bort inlogg (via anlsagstavlan typ) så slipper folk bli såkallat "hackade" 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: