Gallant Unicorn

Stor och liten

Snälla Ebba ställde upp som modell med sin ponny så att jag kunde jämföra färgen på den senaste Quartern och ponnyn. Båda är rödskimlar men jag skulle nog säg att det skiljer lite i nyansen på deras päls? 

Bilderna blev ju tyvärr väldigt mörka eftersom det hade hunnit bli kväll när jag tog bilderna... Många har skrivit att de inte alls gillar färgen eftersom den är "ful, gör så att hästen ser rakad ut, ser ut som en misslyckad fux" och så vidare. Ja, det vore ju lite konstigt om en rödskimmel såg ut som en fux? Jag förstår ju att alla som spelar inte är intresserade av riktiga hästar och/eller insatta i hästfärger och deras korrekta namn. Men att då sätta sig och skriva att alla som köpt den senaste Quartern har köpt en ful fux? Ge er! 
Jag personligen tycker att de fått till rödskimmelfärgen riktigt bra! 

Quartern är lite mer glansig men utöver det och nyansen på manen och svansen (ponnyn är lite mer röd/orange) så tycker jag att de är väldigt lika! Som en stor och liten version av en häst och jag tycker det är riktigt sött! 

Kommentarer
Postat av: Elisabeth Westpoulos

Ponnyn ville i hemlighet bli en quarter men den växte inte så långt tyvärr :/

Svar: Så kan det mycket möjligt vara haha
ssohaley.blogg.se

2016-07-30 @ 13:06:14 - http://jorvikelisa.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag älskar den nya Qurterhästen

2016-08-05 @ 15:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: