Gallant Unicorn

Lägg till en egen muspekare på din blogg

Zoe frågade hur jag har fått muspekaren på min blogg till en enhörning, jag tror inte jag förklarat det så jag ska försöka att göra mitt bästa. Ha i åtanke att jag 1: Är dålig på att förklara saker och
2: Jag är verkligen inte bra på det här med bloggdesign.
Men jag lyckades lägga till den på min blogg så det ska nog funka för er med att göra på samma sätt!
 
Först så går du till den här hemsidan: http://www.cursors-4u.com/ (sidan verkar ladda lite segt men ge den lite tid!) sen väljer du den muspekaren som just du vill ha, vi säger att du väljer den här söta jordgubben.
När du klickar på den så ser det ut så här:
 
 
Jag vet bara hur man gör det här på blogg.se så om du bloggar från en annan plattform så vet jag tyvärr inte hur du ska göra, men google brukar vara hjälpsamt i sådana situationer :)
 
Nästa steg är att du ska kopiera hela texten i den här rutan:
 
När du gjort det så går du in på fliken som heter ''design'' på din blogg.
Klicka på fliken som heter ''Dator'' och sedan på ''Redigera HTML''.
 
 
Bläddra längst ned på sidan och klistrar in texten från rutan ovanför. Det är viktigt att du kopierar hela texten för om du missar några tecken så kommer det inte att fungera. När du klistrat in det så ska det se ut så här:
 
 (Ja inte exakt som på min bild här då eftersom det är ju min muspekares kod, men jag tror ni hänger med på vad jag menar!)
 
Som sagt, jag är verkligen inte bra på att förklara men jag hoppas att ni förstår min röriga text och att ni hittar en muspekare ni gillar! 

Kommentarer
Postat av: Rachel

Omg! Det funkade! Tack så sjukt mycket!
Du är ju visst det bra på att förklara <33

Svar: Vad bra! Tack haha :)
ssohaley.blogg.se

2016-06-22 @ 09:56:37 - http://rachasssostory.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: