Gallant Unicorn

Äppellunden

Det var ju ett bra tag jag skrev något i den här kategorin så nu tänkte jag blåsa lite nytt liv i resebyrån!
Dagens plats som jag vill tipsa om är den vackra Äppellunden.
 
Nedanför Firgrove's tävlingsbanor ligger ett väldigt vackert område som kallas för Äppellunden.
 
 Trots den vackra omgivningen så är området inte särskilt välbesökt och det gör Äppellunden till en utmärkt plats för att fota din favorithäst på, eller kanske ett utflyktsmål på långritten med dina vänner?
 
 
Sommaren på Jorvik är lång och bjuder på strålande sol varje dag, en skrittur i den skuggiga lunden blir ett svalkande avbrott från den gassande solen!
 
 
Om du rider igenom lunden så kommer du ned till stranden som med sin spegelblanka yta och varma vatten alltid inbjuder till ett dopp eller kanske en möjlighet att låta hästen svalka sina hovar.
 
 
Nere på stranden finns även möjligheten att slå sig ned och ha en picknick!
 
 
Om du inte vill sitta direkt på marken och ha picknick så finns även möjligheten att grilla vid grillplatsen som ligger strax bortom Äppellunden! 
 
 
Bortom grillplatsen så ligger det här charmiga lilla båthuset!
Även här finns möjligheten att avnjuta en måltid ute i det fria, att sitta här och ha picknick samtidigt som man har utsikt över populära och välbesökta Fort Pinta är något som alla borde få uppleva!
 
 
Kort sagt så är Äppellunden en perfekt plats för att slappna av och bara njuta av den vackra naturen!
 
 
Vilken plats tycker du att resebyrån ska besöka nästa gång?

Kommentarer
Postat av: Luna Friendstreet

Kanske Gröndal eller de glömda hedarna? :D
Superkul att läsa sånna här inlägg!

2016-05-13 @ 14:28:57
Postat av: Amedea

VD sjön kanske?

2016-05-13 @ 14:32:46
Postat av: greta shadowforse

Sydhoven

2016-05-13 @ 15:48:42
Postat av: Christelle

Sydhoven c:

2016-05-13 @ 16:12:23
Postat av: Mulle

Valedalesjön

2016-05-13 @ 21:29:45
Postat av: Britney Dawnforce

Jag tycker Pumpaklippan!

2016-05-13 @ 21:41:43
Postat av: Elly

Sydhoven ofc :}

2016-05-13 @ 22:11:04
Postat av: Anonym

En gåta du får om vilket ställe jag vill att resebyrån ska skriva om: En fin strand som man träffade tom på i sommras och har snålisen James som ägare av fortet jo FORT PINTA

2016-05-14 @ 08:49:40
Postat av: Selma Friendtree

Jag är anonym råkade glömma att skriva på namn

2016-05-14 @ 08:50:59
Postat av: Charlotte Masterwater

Månskärebyn!

2016-05-14 @ 16:15:26 - http://charlottemasterwater.weebly.com
Postat av: Matti

Pumpaklippan 😀

2016-05-15 @ 09:02:37
Postat av: Matilda Southtree

Du skrev "vakert" och "Fort Pina" x)
Du kan besöka Jorvikstallet! :D om du inte varit där kommer inte ihåg var du varit

Svar: Jag har läst igenom texten flera gånger och hittar inte att jag skrivit så nånstans?
ssohaley.blogg.se

2016-05-15 @ 11:09:21
Postat av: Hannah Masterhill

Var fick du tröjan ifrån? :D

Svar: En kod i tidningen Min Häst för länge sen :)
ssohaley.blogg.se

2016-05-15 @ 14:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: