Gallant Unicorn

Livet som klubbmedlem var hårt förr i tiden

Ny kategori på bloggen! 
När jag har frågat vad ni vill höra mer om i mina levlingshängvideor så är det alltid många som vill höra om hur spelet såg ut förr, eller tidigare? Och ja, jag tänker ladda upp det på bloggen med för att jag klamrar mig fast vid bloggarna som en igel.
Jag vill verkligen hålla bloggandet vid liv!
 
Ni som börjat spela under det senaste året kanske tänker : ''Va? Vad tusan menar hon?''.
Jo, så här är det: Klubbhuset kom till spelet i november 2014. Hur gjorde man om man ville hålla 
klubbmöten innan det? Jo det ska jag förklara för er som inte fick uppleva det här...
Man fick helt enkelt placera hela klubben på en plats och sen försöka hålla alla koncentrerade på 
det som togs upp under mötet, trots att andra spelare kunde klampa rakt in på ert klubbmöte!
 
Här brukade Sneaky Dragons samlas för att ha klubbmöte. Då var det dock en trappa här...
 
Eftersom många spelare hade lite svårt med det här att visa respekt så fick vi sällan vara ifred på ett ställe så vi bytte runt en hel del. Ridhustaket var ett av de mer populära platserna för möten!
 
 
Men, så en dag i november år 2014 så kom äntligen klubbhuset!
Ett helt rum som bara klubben kan vara i, jag tror att de flesta som var medlem i en klubb var lyckliga den dagen. Det underlättade så otroligt mycket för oss som ville kunna ha möten (och även event) i lugn och ro. Självklart så har alla lika stor rätt att vistas på alla platser i spelet, men när man ställer sig mitt i en klubb och skriker så är man inget annat än respektlös. Ignoreralistan blev fylld vid varje möte i princip. En sak som tog både tid och energi...
 
 
Jag personligen älskar funktionen med klubbhuset!
Bara grejen med att kunna ta en liten paus från det hektiska Jorviklivet utanför och bara fokusera på mötet eller eventet är guld värd för mig. Sen har jag även använt klubbhuset en hel del för att spela in inomhusscener till serier, vi borde få fler hus som går att gå in i! Lite vardagsmiljö inomhus liksom?
Eller? Det kanske bara är jag som tycker att det hade varit mysigt haha!
 
 
Jag blev så glad när jag såg hur pampigt de gjort klubbhuset, jag var lite orolig över att det skulle vara typ som i trädkojan i Gröndal? Varför jag fått för mig det vet jag inte egentligen, eeeh...
 
 
En annan sak jag tycker mycket om är möjligheten att dela upp sig i lite mindre grupper vid de små runda borden som står både precis vid ingången till klubbhuset och uppe på balkongerna eller vad man ska kalla dem.
 
 
Vi i Sneaky Dragons använder vårt klubbhus flitigt, tack SSO för att vi fick ett hus som vi kan leka i!
 
Vad tycker ni om klubbhuset, har ni användning av det eller är det en onödig funktion för er?
 

Kommentarer
Postat av: Elly

Älskar den funktionen!

2016-05-15 @ 08:31:16
Postat av: Sofia Eveningsmith

Jag gillar också klubbhuset mycke! Vi i LightRockets använder det flitigt när vi har möte,pratevent, eller några andra lite mer stillsamma lekar!

2016-05-15 @ 08:53:19
Postat av: Luna

Jag tycker inte funktionen är nödvändig för mig, då jag inte gillar klubbmöten x)

2016-05-15 @ 09:50:48
Postat av: Matilda Southtree

Jag är inte ens medlem i en klubb så det är lite sådär med det för mig huhu... Och för mig så går det med typ "var inne klockan blablabla så har vi klubbprat i chatten, ingen behöver komma till nåt speciellt ställe men om ni vill så kan ni komma till blablabla"

2016-05-15 @ 11:07:41
Postat av: Emma Mousefall

Jag har en klubb, men jag är inte Star Rider längre. Jag är bara Star Rider när det kommer värdekoder,för jag får inte köpa Star Rider. Och sen är det bara jag och min kompis med i klubben (heh). Men jag är inte intresserad av att ha en stor klubb, jag har den bara för att slippa alla klubbinbjudningar. Men jag tycker att Klubbhuset är jättemysigt och är där ibland ändå, men jag skulle gilla ifall Klubbhuset var i typ Moorland/Fort Pinta istället för jag kan ju inte komma till SGB så ofta... Men jag tycker att den funktionen är jättebra!

2016-05-16 @ 19:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: