Gallant Unicorn

Hur mycket ska vi orka hypea?

Haha inget negativt menat med det, men gaaaaaaahd SSO! Först sneak peeks på det uppdaterade hemstallet, eller My Stable, och nu där här! (Bild fräckt stulen från spelets Instagram^^)
 
Kan det vara Jorvik City? Jag står fortfarande fast vid min tidigare teori om att Raptors låt ''Jorvik City'' var en hint om det kommande området. Och det här ser ju onekligen ut att vara en stad, frågan är bara vart den ligger?
 
Höga hus och en spårvagn? Tänk om de oanvända ''tunnlarna'' eller öppningarna som finns vid Norra Länken och vid slutet av Eldstigen nedanför Firgrove kommer fungera som tunnlar för spårvagnen? Eller så överraskar de oss totalt ännu en gång haha! Jag undrar om vi kommer kunna rida där inne i staden eller om det blir som gallerian så att man åker dit utan sin häst? Ja det är ett spel som handlar mestadels om hästar men det finns så himla många områden där hästarna kan kuta runt. Ett modernt område med stadsmiljö kan vara ett trevligt avbrott i spelet tycker i alla fall jag, så jag hoppas på affärer med massor av shopping och kanske en möjlighet att gå in i husen och eh, titta? Jag älskar att utforska så att få snoka runt i husen hade varit en dröm för min del. Oooh, tänk om vi skulle kunna få ha/köpa en egen lägenhet eller ett hus. Hyra ett hotellrum eller vad som helst, mestadels för att jag skulle ha så stor användning av det när jag spelar in min serie men även för att det skulle vara mysigt att ha något annat att fixa med när man inte har några uppdrag att göra eller inte kan/vill levla en häst.
 
Nej det här är inte The Sims, jag vet det. Men bara för att ALLT i spelet inte handlar om hästar så behöver man väl inte börja skrika om att spelet inte handlar om hästar längre? Har sett jättemånga som gnällt över att det ''ska komma en stad'' och att det inte passar in i spelet för att det är ett hästspel. Men hörrni helt ärligt, vi kan besöka en frisörsalong där vi kan byta både frisyr och smink, vi kan fika och vi kan prova kläder till vår karaktär. Hästen kan inte följa med på något av det, och jag tycker inte att det gör något. Jag spenderade morgonen i stallet med att släppa ut hästar, mocka och fodra. Sedan åkte jag hem och duschade och nu sitter jag vid datorn. I mitt hus som ligger mitt i ett villaområde. Bara för att man håller på med hästar så betyder ju inte det att man är i stallet all sin vakna tid (även om det ofta blir fler timmar i stallet än hemma för min del ehe...) så varför är det så viktigt att allt i spelet ska handla om hästar? Hästarna finns ju kvar i spelet även om våra karaktärer hittar på annat än att rida runt på dem hela tiden, eller hur ser ni på saken?
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca Bluenose

Jag håller med dig helt! Jag skulle tex älska att ha ett hotellrum/vila att bo i!😍 Tänk att kunna gå upp dit och bara mysa, man kanske kunde ha en hund och kunna gå ut med också? (Eller blir det för "ohästigt" då?) Tänk om man kunde bjuda över sina vänner och bara vara i huset! Oooo kan knappt vänta för att se vad som kommer!😃😆

2016-11-06 @ 10:12:49
Postat av: Elin Crazystreet

Tänk sa kan man ta en promenad med hunden eller sitta på ett ''sso starbucks'' typ? hur mysigt hade det inte varit om man kunde sitta i sin egenlägenhet och titta ut bland alla tända lampor i staden när det är mörkt? eller kunna gå på disco och resturang med sina vänner <3 :D

2016-11-06 @ 20:28:41
Postat av: Cecilia Gladefield

Håller med. Det är långt ifrån alla spelare som är hästmänniskor i verkligheten så variation är bra för att locka många olika sorters människor. Alla tycker olika. Om de skulle begränsa sig för mycket så skulle de förlora enormt på det. ^^
Skulle också gärna vilja gå runt i olika hus och utforska :D Blir spännande att se hur området blir :DD

2016-11-07 @ 07:10:23 - http://jorvikhantverkaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: