Gallant Unicorn

Mina åsikter om skuggorna i spelet

Så, vad tycker jag om de nya skuggorna som de lagt in i spelet? 
Helt ärligt? Mjaaa. Jag vet inte om jag gillar dem faktiskt. Jag tycker att de skuggorna som följer hästarna är jättefina - MEN jag är inte så förtjust i hur mörkt allt annat blir i spelet när man har skuggorna på.
 
Utan skuggor:
 
Med skuggor:
 
Jag hade nog föredragit att de enbart lagt in hästarnas skuggor, och kanske skuggor till karaktären när man är på marken. Nu känns de som att det blir väldigt mörkt när man har skuggorna på... Dock så blir bilderna man tar väldigt mycket mer levande så där har de verkligen lyckats! Så just nu har jag skuggorna på ibland när jag ska fota i spelet, sen stänger jag av dem... Tur att de gjorde så i alla fall, så att man kan välja om man vill ha dem där eller inte. Men, jag tror att det är som mycket annat som har förändrats i spelet man måste helt enkelt få vänja sig lite! Just nu så tycker jag att det blir en väldigt mörk och plastig känsla när man har skuggorna på så jag vänjer mig lite i taget och har den funktionen urklickad för det mesta än så länge. Jag måste dock erkänna att även om det var en lite oväntad uppdatering så var det väldigt snyggt gjort, ännu ett steg framåt för spelet!
 
Vad tycker ni om skuggorna? Bra eller dåligt? 
 

Kommentarer
Postat av: Kendra Hawkson

Jag tycker skuggorna var ett roligt tillägg i spelet dock kör jag utan när jag spelar för jag tycker mitt spel blir lite för mörkt :)

2016-11-18 @ 19:43:41
Postat av: Rebecca Bluenose

Jag gillar skuggorna, spelet känns mycket mer levande nu!😏

2016-11-18 @ 19:47:17
Postat av: Anonym

Skuggorna är fina! Dock lite ovant men fint. Min fps sjunker till 10 vilket gör att jag inte kan ha de på och det är tråkigt.

2016-11-18 @ 22:26:20
Postat av: Eva Bunnyland

Jag har dem ständigt på för att jag tycker de är jättefina, men jag förstår precis hur du menar och håller helt med i åsikterna av att allt blir så mörkt. Dock tycker jag att det ser jättecoolt ut och det ser så mycket verkligare ut! Men jag hade velat att det skulle vara liiite ljusare ändå, för levandets skull. Däremot ser jag ett annat djup i 3D-bilden nu. :)

2016-11-19 @ 11:28:04 - http://evab.blogg.se
Postat av: Stella Ponychild

Jag gillar dem, har inte tänkt på att det blir mörkare och så men nu ser jag. Men tycker verkligen det blir mycket mer verklighetstroget och så, älskar dem!<3

2016-11-19 @ 20:11:36 - http://stellaponychild.blogg.se
Postat av: Sigrid Winterdotter

Jag ÄLSKAR skuggorna, särskilt vid typ 21-tiden!

2016-11-20 @ 15:17:57 - http://sigewi.blogg.se
Postat av: Daniela zebrvalley

Jag tycker dem är jätte fina men det blir så mörkt med skuggorna tycker jag så jag stänger helst av dem är van med inga skuggor :)

2016-11-25 @ 07:17:18
Postat av: Alina Whalestorm

Jag gillar inte skuggorna för jag kan inte använda de min dator är för gammal

2016-12-24 @ 14:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: