Gallant Unicorn

Fortfarande inget nät...

Jag hade en liten förhoppning om att vårt internet på något magiskt vis skulle vara tillbaka när jag kom hem från stallet (min stackars man har nu fått smaka på det klassiska "ska bara åka till stallet". Åkte dit vid 10 och kom nyss hem haha!) men det är fortfarande helt dött. Efter några samtal till Telia så fick vi veta att det skulle vara fixat i morgon på morgonen. Bäst för dem att de håller det nu. Jag vill ju spela! Känner mig så uttråkad hemma när jag inte har någon uppkoppling... Jag har ju numera Dixie att umgås med men jag vill inte vara på henne allt för mycket i början, jag tycker att det är viktigt att hon får lära känna sina nya hästkompisar i hagen och så med... 
När jag kom till stallet vid 10 så hade hästarna redan varit ute några timmar, här kör vi på naturlig hästhållning haha! Nej men det är ju bättre för dem att kunna vara ute och röra på sig så mycket som möjligt. Att stå och trampa i en box kan ju inte vara så kul.. Så det var en blöt och lerig ponny som kom och mötte mig vid grinden. Idag fick hon faktiskt en dusch, hon var så grisig och svansen var helt brun. Typiskt ston ehe... Sen fick hon torka lite i boxen och äta hö medan jag läste nyheterna för henne. Hon verkade inte tycka att det var vidare intressant men jag vill att hon ska förknippa mig och min röst med trygghet...
Sen tog jag med henne på en promenad (hon var så lugn och snäll att det inte var några problem att leda henne i grimma...) och visade henne hennes nya hem. Ridbanan, vägen upp till skogen, ridhuset och allt som finns runt omkring stallet. Det hon var mest intresserad av var alla äpplen som ramlat ned från träden ehe ... 
 
Efter en stunds promenerande så var hon nästan torr på kroppen så då ryktade jag henne tills hon inte var fuktig längre sen fick hon på sig ett utetäcke (inte kul att gå ut i duggregn när man fått att fett i pälsen borttvättat ju) och sen fick hon gå ut i hagen igen.

Anledningen till att hon har grimma i hagen är för att hon precis flyttat hit och inte helt vant sig vid varken hagen eller sina hästvänner än. Så skulle de börja bråka eller om hon tar sig ut ut hagen på något sätt så är det enklare att få tag i henne om hon har grimma... Sen har hon en grimma ute och en annan inne (när hon står uppbunden, inne i boxen står hon utan) så att hon ska slippa ha en blöt grimma när hon kommer in. Och ja jag kan vara lite prylgalen ehe, har fyllt min plats i sadelkammaren redan. Då har jag inte ens en sadel till henne än haha! 

Så här ser stallet ut, eller ja en del av stallet, och som ni kanske ser så är det lite lågt till tak. De hästarna som redan bor i stallet får stå kvar men vi får inte ta in några nya hästar som är över 150 cm i mankhöjd... Dixie står i den tredje boxen. För tillfället är det bara tre hästar i stallet så det går fort att mocka! Smidigt med med lediga boxar mittemot så att man kan använda deras täckeshängare för att förhindra eventuella täckestuggande hästar att dra in sina täcken i boxen! 
Jag har redan börjat planera att måla om stallet, det är inte så länge sen det gjordes men det slits ju fort. Särskilt inne i boxarna om man har hästar som gillar att klia sig mot väggen och blir griniga på sin boxgranne om de inte får mat fort nog vid fordringen... 

Nu fick ni ännu en ireluppdatering men jag vill inte låta bloggen stå helt tom bara för att jag inte kan spela, så hoppas det är okej! Annars får ni helt enkelt bara scrolla förbi de här inläggen och invänta mitt internet 😊






Kommentarer
Postat av: Tyra yellowgirl

Vad kul att du köpte ponnyn! Jag blev typ lite småförälskad i henne, haha ;D <3

2016-10-24 @ 15:22:04
Postat av: Carla Friendhill

Har du kollat på Star Stables hemsida?

2016-10-24 @ 16:16:07
Postat av: Nora

Guuuud va gullig

2016-10-25 @ 15:57:20
Postat av: Bernadette Nightknight

Hej Haley! Vad kul att du köpte ponnyn, er gård påminner om en gård i närheten av min sommarstuga i småland.
Ha det fortsatt bra♥

Svar: Det finns väldigt många gårdar i Småland och otroligt många av dem är lika, tror inte det ligger några sommarstugor i närheten av vårt stall 😊
ssohaley.blogg.se

2016-10-25 @ 21:22:20
Postat av: Filippa Lightheart

Ååååå, hon är så söt. Du har god smak på täcken (min ponny har likadant täcke som Dixie) ;)

Svar: Haha åh, visst är den fint? :D
ssohaley.blogg.se

2016-11-02 @ 16:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: