Gallant Unicorn

Jag har suttit på min ponny idag!

Jag är alldeles gör upprymd för att skriva något om spelet och så just nu, idag så satt jag helt på Dixie för första gången! Först så red jag lite på min mammas häst, det kändes liksom bäst att gå från en trygg och van häst haha! Efter att jag ridit min mammas häst så longerade jag Dixie en stund, sedan ställde vi Dixie vid en stor stubbe som vi använder för att sitta upp. Jag har ställt Dixie vid stubben tidigare för att hon inte ska tycka att den var äcklig när det väl var daga att använda den, så hon brydde sig inte om den... Först hängde jag lite över sadeln (medan min mamma stod framför och höll i mutorna = äpplen) och sedan satte jag mig helt enkelt på Dixie. Hon tog några steg för att justera sin balans och så tittade hon lite på mina skor och efter det så fortsatte hon att leta efter äpplen i min mammas jackfickor... Det låter kanske jättelite, men för min del så var det ett stort steg! Eftersom det gick så bra och Dixie var så lugn så valde jag att avsluta för dagen där. Jag masade mig ned på stubben igen och så gick vi en liten promenad, sedan fick hon gå in i stallet och äta sin kvällsmat. I morgon är planen att göra samma sak men att lägga till några steg i skritt... Sakta men säkert går det framåt!
 
 Dagsfärsk bild på Dixie :)
 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Åh va kul Haley! Hoppas det går bra imorgon också :)

2017-04-09 @ 16:21:01
Postat av: Luna Friendstreet

Gud vad kul att det går framåt! Och det måste vara väldigt roligt att rida in sin häst själv, känns som att det borde skapa ett speciellt band?:D

2017-04-09 @ 17:34:54
Postat av: Lovisa Westforest

Åh så roligt! :D Förlåt om jag är efter nu (har haft en längre paus från SSO och bloggar) men är hon under inridning? Har nämligen själv en unghäst som är i lära-kommandon-stadiet ^^

Svar: Ja hon hade haft sadel och träns på sig när jag köpte henne men inte mer, så trots att hon blir sex i år så behandlar jag henne som om hon vore tre eftersom det är oklart exakt vad de tidigare ägarna lärt henne :)
ssohaley.blogg.se

2017-04-09 @ 19:31:46
Postat av: Anonym

Hur gammal är Dixie?

Svar: Hon är född 2011 :)
ssohaley.blogg.se

2017-04-10 @ 08:26:29
Postat av: Eva Bunnyland

Ååh vad kul Haley! *-*

2017-04-14 @ 11:00:28 - http://evab.blogg.se
Postat av: Anonym

Är hon inte inriden än?ps hon är så söt❤️

Svar: Om jag precis suttit på henne för första gången så är hon ju antagligen inte inriden, eller hur menar du? :)
ssohaley.blogg.se

2017-04-24 @ 22:04:16
Postat av: alina whalestorm

hon ser precis ut som min häst! samma öron,samma mule,samma färg och samma ögon :D

2017-09-03 @ 18:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: