Gallant Unicorn

Hannovaranaren

Jag insåg att jag inte skrivit om den nya hästen som kommer i morgon, woops!
Här är i alla fall mina åsikter:
Jag gillar hur de rör sig, jag tycker att traven påminner om Fjordingarnas trav.
De ser ut att sträcka ut frambenen ordentligt vilket jag tycker är väldigt positivt.
Många av hästarna som kommer till spelet ser väldigt bockbenta ut och det stör mig lite...
Här är de nya hästarna:
 
 
 
Och så Fjordningarna:
 
 
Jag lägger in min egen video där jag visar två av mina Fjordningar med:
 
 
Nu när jag inte sett dem inne i spelet än så är det ju svårt att säga vad jag tycker, men jag gillar som sagt rörelserna av det jag sett i videon. Jag tycker att hästarna ser trevliga ut när de står stilla med, många har skrivit att de tycker att de är för lika de engelska fullbloden och Lipizzanerna men jag tror vi har blivit så pass bortskämda med nya hästar att vi glömmer att även riktiga hästar kan vara lika. Det finns liksom inte så många sätt att göra en häst på, de kan ju inte hitta på hur många nya former och rörelser som helst för jag lovar att då hade folk klagat på att de inte var realistiska nog och inte lika rasen de ska föreställa...
 
Hannoveranare är med handen på hjärtat ingen ras jag önskat till spelet, varför vet jag inte för det är ändå en fantastisk ras. Vi hade ett Hannoveranersto i stallet när jag var yngre, hon var svart med vita tecken och eftersom jag var väldigt ung så minns jag inte så mycket mer av henne än att hon var väldigt snäll och pålitlig... Dock så var hon inte så rastypisk, hon var väldigt kompakt med korta ben. Mer som en ponny? Men nu vill jag ju ha en häst av samma ras i spelet, helst en svart som jag kan döpa efter stoet vi hade
(hon hette Maradonna så det går ju så klart inte men något liknande kanske?)
Jag hittade den här videon på en Hannoveranerhingst på Youtube, är han inte fin?
 
 
En sak jag insåg direkt att jag inte skulle gilla var manen på hästarna.
Vid första anblicken såg det ut som stubbman (vilket jag verkligen vill kunna ha på alla hästarna och inte bara Fjordingarna) men sedan insåg jag att det var en kort och liggande man.
Den ser så tjock ut? Lite som när någon klipper kort man på en fluffig ponny utan att tunna ut manen först? Aja, det är en så liten sak så det kommer inte hindra mig från att köpa hästen. Men den lär få ha knoppad man haha!

Kommentarer
Postat av: Ebba Highland

Jag tycker de är väldigt fina om man bortser från manen som är helt klart lite skum.... Men förutom det verkar de väldigt fina så det ska bli kul att få se dem i spelet, tror dock inte jag kommer köpa någon (jag är så fattig 😂) men men roligt ändå! ❤️

2017-08-01 @ 19:26:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: