Gallant Unicorn

Min teori om hur bristen på snö och öppnandet av Mistfall

Jag veeeet att jag skrev att det här inlägget skulle komma upp igår,
men jag fastnade med några av mina vänner på TeamSpeak sen ramlade jag i säng och somnade haha!
 
Så, jag vet inte om jag ska kalla det här en teori eller en sista desperat önskan om att det ska komma snö till Jorvik. Hur som helst, har ni tänkt på affisherna som sitter lite här och var i spelet?
 Först så tänkte jag: ''Inte kan de väl göra reklam för energidryck?''.
För även om jag själv dricker energidryck (jag är vuxen och bestämmer själv okej?^^) så är det ju inte särskilt lämpligt att göra reklam för just energidryck i ett spel som riktar sig till barn och unga. Så, jag antar att det är inför ett kommande uppdrag. Kanske har *valfritt elakt företag* börjat sälja en energidryck som gjort folk sjuka? Kanske har vattnet blivit förorenat av energidrycken eller tillverkningen av den?
Det ser dock ut som att det står ''Go water'' på flaskan? 
Nuuu ska vi ta det här steget längre.
 
Bären som syns långt ned på affischen, är de inte lika de som finns inne i frisörsalongen i gallerian?
Den som visar bilder från Mistfall?
(Jag ska påpeka att jag inte var ensam om den här kopplingen, det är flera som påpekat likheten!)
Inte ens högkvarteret har klarat sig undan den där drycken!
Vad mer då?
Jo Mistfall ska ju tydligen vara i karantän. Varför vet vi inte.
Där kommer min teori om att den där energidrycken är inblandad tillbaka. 
Vad är det som kan vara så farligt?
Vi har bekämpat allt från häxor till elaka snubbar från andra världar. Vi är liksom rätt vana!
 
Hur hänger det här ihop med snön? Jo, jag hoppas på att det ska vara så att Jorvik har blivit utsatt för något miljöfarligt (okej det där lät så hemskt men ni förstår nog hur jag menar!) som gjort att det inte kunnat komma någon snö eftersom Jorvik blivit uppvärmt. Dinodalen verkar dock ha skonats haha!
* host host* Konstigt att jorden blir uppvärmd när de låtit bulldozers stå på tomgång i flera år *host host*
 Såååå om vi (än en gång) hjälper till att rädda Jorvik så kanske vi kan få snö ändå? 
Jag vet att det inte är särskilt troligt, men jag vill så gärna ha snö :(
 
 
Vad tror ni? På onsdag får vi veta hur det ligger till med Mistfall! :D

Kommentarer
Postat av: Alyssa Shyfall

Låter både rymligt och lite otroligt. Kan va så att energidrycken har något med Mistfall i karantän att göra men tror nog inte det har en koppling till sön. Men man vet aldrig ;) Själv hoppas jag att din teori om det elaka företaget är sant och att det har med Kembel och GED att göra. Saknar faktiskt att reta upp honom :D

2017-12-11 @ 14:11:23
Postat av: Delfina

Hoppas, det vore ju helt underbart om det vore så!

2017-12-11 @ 15:11:23 - http://www.ssodelfinis.blogg.se
Postat av: Ebba Highland

Asså, det skulle ju vara helt underbart! Hur troligt det är, det vill jag inte säga nåt om men man kan alltid hoppas! Skulle bli så glatt överraskad om det var så. Älskar din tanke (hur kommer man ens på sånt, jag är så okreativ🙄) och älskar hur du framför den haha. Ska hålla tummar och tår för att det blir så! ❤️🙈

2017-12-11 @ 17:06:58
Postat av: Juana Diamondrider

Du lägger märke till saker som man själv aldrig hade kommit på! P.S . Du är bäst!❤️

2017-12-11 @ 19:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: