Gallant Unicorn

Dressyrlektion för Karin

I tisdags höll vår ridlärare Karin Sweetwright en dressyrlektion för oss i klubben.
Jag hade lite problem med att välja häst men det slutade med att jag tog med Silenthill, det visade sig att det var fler som valt sina engelska fullblod... Men de rör sig ju så fint! Vacker bild jag fick och så haha!
 
Vi började lektionen med teori, så vi satte oss på läktaren och så fick vi titta på två videor på Youtube för att sedan prata om det som de visade i videon. Vi tränade på övergångar, att värma upp hästarna och mycket mer. Det blir alltid så svårt att förklara det i efterhand för jag är så koncentrerad på lektionerna haha! Dock så tror jag att Courtney filmade lektionen så den lär komma upp på Youtube senare!
 
 
När vi gått igenom videorna så var det dags att rida, det var flera andra klubbar som hade event i ridhuset samtidigt (vill ha klubbridhus nu!) men det gick bra ändå! 
 
 
 
 
Vi avslutade ridlektionen med en liten uteritt (och en kram så klart, men den fick jag ingen bild på...).
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sigrid Winterdotter

Tbh har man inte kram efter ett event så har det inte varit ett event. They shall be sealed with a hug!

2017-02-10 @ 17:48:31 - http://sigewi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: