Gallant Unicorn

Att vara eller icke vara - en starthästälskare!

Jag har inte direkt dolt faktumet att jag tycker om min starthäst.
Det är Thunderdancer som får följa med på huvuduppdrag och det är på honom jag för första gången ridit in i de nya områdena i spelet när de öppnats. Från december 2011 (när jag började spela) till april 2013 (när de första hästarna av en annan ras än Jorvikiskt varmblod gjorde entre på Jorvik) så var det bara han och jag.
 
Visst, jag var då och då lite trött på honom. Han verkade dras till staket, träd och saker som egentligen inte borde varit möjliga att fastna i. Men han var ändå min lilla favorit, trots att jag numer har över 100 hästar på olika konton att välja på. Thunderdancer är som min första kärlek när det kommer till spelet, även om det kommer nya, vackrare, smidigare, mer exklusiva hästar så är det ändå med ett leende jag minns den där tiden när det bara var jag och Thunderdancer. Den första delen av min resa på Jorvik spenderade jag ensam med honom, jag var inte alls lika social då som nu. Jag vet, han är bara en häst i ett spel. Men, när jag skapade honom den där vinterdagen 2011 så hade jag en tanke på en häst jag ägde under mina tonår...
Den hästen lever inte längre så Thunderdancer skapades lite i hans minne.
 
Nu, nästan 5 och ett halvt år senare så rider jag fortfarande runt på Thunderdancer ibland...
Vankas det huvuduppdrag så är han mitt självklara val, han är ju min utvalda häst!
 
Den stackarn har fått stå ut med mycket, allt från mina modemissar och konstiga outfits
(hittar dock inget skräckexempel att visa er, vilket kanske är för det bästa haha!)  
till att färgas i knasiga färger och mönster vid 1:a april...
 
Varför skriver jag ens om det här?
Jo, jag tror att de flesta av er redan räknat ut det....
Starstable har laddat upp en blurrad video på Instagram med den här texten:
''We got some exciting stuff going on at HQ right now!
Here's one of the latest things we're working on - do you think you can figure out what it is?!''
 
Folk spekulerar hej vilt i kommentarsfältet, många är (trots att vi inte ens vet vad det är) redan förbannade och skriver saker som att de kommer sluta spela om SSO gör om starthästarna.
Nu tar vi det lilla lugna här va?
Vi vet ju inte ens vad det är en sneak peek på än... 
Det kan vara allt från en ny ras (jag hoppas på Svenskt varmblod!) till en uppdatering av en gammal modell av en ras som funnits länge i spelet. De danska och holländska varmbloden var två av de allra första raserna i spelet, tyvärr så glöms de bort lite då de har samma modell som starthästarna.
Trist då de har väldigt fina färger, men jag förstår samtidigt varför så många väljer att köpa hästar med nyare modeller. Deras rörelsemönster och animationer känns ljusår ifrån de lite stappliga och stötiga rörelserna hos starthästarna. Och även jag måste erkänna att trots att jag tycker väldigt mycket om min starthäst så hade det inte skadat med lite mjukare rörelser...
 
Jag älskar verkligen färgen som min starthäst har, det är lätt att matcha ihop outfits till den och han har inte den där dassigt gråa nyansen som vissa starthästar (tyvärr) har på tecken som borde vara vita.
 
Men, det finns lite småsaker jag skulle vilja ändra på. 
Det första är så klart rörelserna, för trots att våra starthästar inte längre står helt stilla som statyer utan faktiskt utrstålar lite liv genom att röra bland annat huvudet nu så känns de stela.
De hade gärna fått låna gångarter från sina nyare kompisar på Jorvik...
 
 Det andra är det kantiga utseendet.
Först och främst är det huvudet som jag skulle vilja se förändringar på. Det ser väldigt långt ut, med en kantig och alldeles för stor haka. Men även korset och bogen ser lite väl kantiga ut.
Ja, öronen är lite långa med, men det tycker jag är charmigt haha!
Jag skulle helt enkelt vilja mjuka upp och runda till hela hästen!
 
Så ja, vad skulle min reaktion vara om de hux flux skulle få för sig att göra om starthästarna i spelet?
Jag ska inte ljuga, hade de gjort dem i stil med de nya arabiska fullbloden hade jag nog blivit lite ledsen. Men, om de skulle behålla det mesta med den nuvarande modellen och mjuka upp den lite för att få den att passa in mer i 2017 års Jorvik så hade jag inte protesterat. För, trots att jag gillar min starthäst så ser ju även jag att den inte riktigt passar in i spelet som det är nu. Spelet har utvecklats något otroligt sedan jag började spela 2011. Animationerna i spelet nu är inte alls lika de som fanns 2011, allt rör sig mycket smidigare och mer följsamt än vad det gjorde då och eftersom jag spelat oavbrutet (okej jag har haft någon vecka då jag varit utan internet då och då, men jag har inte tagit någon frivillig paus haha!) så har jag haft turen att få följa den här fantastiska utvecklingen som spelet gjort. Därför tänker jag inte sitta och propsa på att starthästarna ska förbli orörda. De passar helt enkelt inte in längre...
Men, jag är lite kluven... Samtidigt som jag tycker att de skulle behöva en uppdatering så vill jag inte att de gör om dem helt och hållet.  Jag tror att det jag vill komma fram till är att jag är för tanken på en uppdatering av våra starthästar MEN jag vill gärna se hur denna uppdatering skulle se ut innan jag uttalar mig om det haha! 
 
Vad tycker ni?
 
Okej, update!
Efter att jag publicerat mitt inlägg uppdaterade jag Instagram och fick syn på den här:
 
Det ser ju onekligen ut som en starthäst, men med rundare rumpa och mage!
Hovarna ser mindre ut, låret mindre kantigt och ansiktet/huvudet ser mer verklighetstroget ut...
Det här ser verkligen lovande ut, är det här en hint om nya modeller för våra starthästar så kommer jag inte att klaga (haha jag kan vara nöjd med, tro det eller ej!) för det här kan jag absolut stödja!
Hoppas de rör sig bra med^^

Kommentarer
Postat av: Ebba Highland

Jag har så svårt med detta asså, jag vill inte att starthästarna ska ändras, jag menar de har alltid funnits och jag vill att de ska se ut som förut men samtidigt håller jag verkligen med dig att de inte passar in riktigt nu men jag är väldigt kluven. Ska iaf rida min startis och ta bilder nu fram till onsdag ifall de skulle ändra på dem. Vet verkligen inte vad jag vill.
/Ebba Highland ❤️

2017-07-09 @ 17:08:20
Postat av: Ebba Highland

Din live ikväll var så himla mysig, har inget konto på den servern så jag kollade på yt men det var supermysigt och roligt att du svarade på min fråga om skräckfilmer. Tyvärr har typ alla mina vänner redan sett Sinister så de vill aldrig se den men ändå ett bra tips! Tack❤️ Du är bara så bäst, älskar dig! 😘

2017-07-09 @ 22:40:15
Postat av: Eva Bunnyland

Jag tycker inte att det ser ut som så mycket skillnad men om dom rör sig bra så gör det all skillnad i världen för mig ärligt talat haha :P Men jag håller med om att den ser mindre kantig ut och i alla fall MER verklighetstrogen!

2017-07-10 @ 13:06:57 - http://bunnybridges.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: