Gallant Unicorn

Hej på er där ute i omvärlden!

Idag har jag kunnat spela en liten stund, det var så mysigt!
Jag fick tipset att använda internetdelningsfunktionen i min mobil för att kunna spela redan för några dagar sedan och det var faktiskt min första tanke när vårt nät försvann... Men saken är den att jag inte ville använda upp all surf jag hade kvar så jag lät bli. Förra gången vårt internet försvann så fick vi ett mobilt bredband av Telia (vilket jag verkligen uppskattar, jättesnällt av dem!) men av någon anledning så fungerade det inte riktigt. Det gick att koppla upp sig till det nätverket men uppkopplingen var såååå slö att det inte ens gick att ladda en hemsida. Så där försvann den glädjen... Men, jag kom på att det sitter ju ett simkort in det mobila bredbandet, så jag plockade ur det ur stickan och satte det i en gammal mobil och använde internetdelningen i den via simkortet. Och då fungerade det mycket bättre! Så idag har jag spelat lite för första gången sedan i onsdags och det var så kul! Jag bara red runt och fotade lite till Instagram men det räckte liksom för att stilla mitt spelbegär!
 
Eftersom jag bara var inne lite fort i onsdags och kollade in Firgrove efter uppdateringen så red jag dit och tog en bättre titt. Och jag älskar det! Det är så mysigt och fint nu, det känns som att det passar mer in där uppe i bergen och skogen nu än innan. Även om jag faktiskt tyckte om Firgrove innan med...
 
 
Redan när man kommer till Firgrove via transporten så ser man en stor skillnad!
 
Samma underbara blommor som jag förälskade mig i när de uppdaterade Fort Pinta, så vackra!
En liten detalj som stör mig mer än vad den borde är att kransarna på dörren hänger så där?
Varför inte placera dem lika högt upp?
 
 
Här har hon fått en helt ny stuga, men hon väljer ändå att stå där ute?
Haha aja, stugan ser sjukt mysig ut!
 
Något jag saknar lite är dagliga uppdrag inne i själva byn...
Jag vet inte riktigt vad det skulle vara för uppdrag, kanske samla in hyran från byborna en gång i veckan?
 
Vad är grejen med grindarna utanför husen?
Det får mig att tänka på Skansen av någon anledning haha!
 
Försäljningsstallet har fått ett ordentligt lyft, nu behöver inga små hästar stå utanför stallet längre...
 
 
Även det vanliga stallet ser bättre ut, jag älskar lyktorna som hänger lite här och var!
 
 
Redan i onsdags så började det ploppa upp bilder på spelare som klättrar upp på den här, eh, avsatsen?
Gissa hur bitter jag var för att jag inte kunde logga in och klättra jag med?
 
Jag vill skriva så mycket mer om Firgrove, och fota varenda liten millimeter av byn... Men jag känner att jag inte har ro att sitta och spela så länge när jag inte vet hur länge jag har tillgång till internet :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: