Gallant Unicorn

Äntligen får jag klappa honom

Efter att ha haft Thunderdancer sedan december 2011 så har jag äntligen fått klappa honom.
Det här är en funktion som jag saknat så mycket, för mig är det här med att klappa sina häst väldigt viktig när det handlar om riktiga hästar. Jag klappar och kliar på min ponny hela tiden, hon är en sån där gosig ponny som gillar när man tar på henne. Alla hästar/ponnyer gör ju inte det. Men det är ju kul att ha möjligheten!
 Gosis!
 
Även om jag är väldigt glad och tacksam över att de lagt till den här funktionen som ger oss möjligheten att klappa våra hästar så finns det några småsaker som jag hade önskat vore annorlunda med funktionen. Det första är att karaktären står så väldigt långt ifrån hästen, det ser nästan ut som att vår karaktär är lite rädd för hästen. 
 Vad händer med Thunderdancers hals? :O
 
Sen att det kommer hjärtan när man klappar hästen.
Det förstör det hela lite tycker jag, jag vill ju kunna filma och fota när min karaktär klappar hästen men det blir inte riktigt samma sak när det ploppar upp massor av hjärtan. Gulligt? Ja. Praktiskt för min del? Nej.
 
En annan sak jag gärna skulle vilja ändra på är att hästens namn syns när man är nära den i hemstallet även om man dolt gränssnittet. Hade gärna sett att namnet försvann då jag tycker det ser bättre ut när det är helt rent på skärmen när man dolt gränssnittet. Samma sak med ikonen för stallhjälpen.
 
Vad tycker ni om den nya funktionen med att klappa hästen?

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag gillar den men håller med dig om att jag vill att dom ska ändra på visa saker. På islandshästar och engelska fullblod (säkert fler hästar) vet jag att det faktiskt ser ut som att karaktären klappar hästen och inte luften.

2018-08-04 @ 08:29:05
Postat av: Anonym

För mig står jag jätte långt ifrån hästen när jag klappar den så man klappar liksom i luften och inte på hästens huvud...

2018-08-04 @ 10:08:40
Postat av: Ellen Queenheart

Jag tycker att det är väldigt gulligt att man kan klappa hästen, men man står ju för långt ifrån!

2018-08-04 @ 12:27:01
Postat av: Denise Dolphinblanket

Tycker helt ärligt precis som du! Visst jag älskar det men jobbigt med hjärtanen och att man står 2 meter ifrånhästen....

2018-08-05 @ 10:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: