Gallant Unicorn

Klarar Sneaky Dragons vår tuffa intensivkurs?

Intensivkurs i vad? Töntled? Att komma i tid? (Pfft det hade vi inte klarat haha!)
Det medlemmarna kämpar för den här veckan, haha nu lät det som om det var Robinson det gäller,
är ett alldeles eget körkort på SSO. Ja, tyvärr så är nog körkortet bara giltigt så länge man är medlem
i SneakyDragons. Byter man klubb så får man nog ta om det i den nya klubben haha!
 
Jag och Annie har länge pratat om en körkortsvecka.  Och nu är det dags!
Vi mjukstartade lite igår med lätt teori och lite övningskörning, låter bilderna visa er!
 Samling, tror ni de var nervösa?
 
Vi gick igenom hur man sköter om sin bil, ehe, häst! 
 
Vi delade upp deltatgarna i två grupper , Annie gick igenom stadskörning med den ena gruppen
och jag tog med den andra gruppen ut på en genomgång med vad som gäller på landsvägar!
När vi var klara så bytte vi grupp så att båda grupperna fick göra samma sak...
 
 Jag ställde frågor om allt från hastigheter till vad man skulle göra om man hittade ett träd som
fallit över vägen. Jag försökte att göra frågorna lätta eftersom alla i klubben inte har körkort irl.
Det skulle inte vara för svåra frågor för jag ville ju att alla skulle ha kul!
 
Vi red en liten runda där jag ställde frågor och sedan mötte vi upp den andra gruppen igen.
 
Senare idag så väntar riskettan (det handlar om säkerhet med droger och alkohol i trafiken) och risktvåan som handlar bland annat om hur man hanterar bilen när det är halt ute!
 
Vad tror ni, kommer de klara det? Tror du att du skulle klara ett körkort för SneakyDragons? :)
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lexi

Nee knappast! jag är 13 år och outbildad när det handlar om bilar och körkort!XD

Svar: haha åh :P
ssohaley.blogg.se

2015-11-24 @ 21:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: