Gallant Unicorn

Mitt humör gick från 0 till 100 på några sekunder - nya området

Jag blev helt ärligt otroligt besviken på dagens uppdatering.
Gamla kläder som kommer tillbaka och sälar som vi inte har någon användning av egentligen.
(Kommer husdjuren någonsin att fylla en funktion? Jag tycker bara de är onödigt dyra och onödiga...)
Hur som helst, sälarna. Första gången de kom till spelet så var det ju en helt annan sak. Det var ett helt nytt djur i spelet och isberget var en cool och ny sak. Andra gången var det väl lite mer, mjäh, vi hade liksom fått veta att isberget och sälarna var en såååå speciell sak och nu kom exakt samma sak igen?
Och nu, tredje gången? Näe. Bara näe. Jag förstår ju att det är kul för de som börjat spela nyligen och inte har upplevt isflaket innan men jag tycker inte det är värt att kallas uppdatering ens... Det känns lite som att det var en nödlösning, liksom bara för att ha något att slänga in i uppdateringen?
 
Jag var så sur när jag läste nyheterna, sen kollade jag på veckans avsnitt av The StarStable Show och då gick jag från att mer eller mindre sitta och sura till att le. Hur länge har vi inte stått vid discot på Fort Pinta och tittat över havet, undrat vad som finns där på andra sidan? Nu verkar det som vi äntligen får veta! (Alla bilder är printade från SSO's Youtubekanal och det är så klart fritt fram att använda dem för er om ni vill spara ned dem från min blogg!)
 
Än så länge vet vi bara vad området kommer att heta på engelska, vad kommer det att heta på svenska? Södra Hov Halvön? Haha näe, det lät inget vidare så hoppas de inte översätter det rakt av...
 
Hur som helst, trots mitt surande över uppdateringens brist på spännande innehåll (utöver tjuvkiken som vi fått se i videon så klart!) så blev jag så otroligt peppad på spelet igen nu när vi fått se fantastiska videoklipp på det nya området. Jag tänkte skriva lite om det lilla vi fått se...
 
Det första jag vill ta upp är det här, det ser verkligen ut som Stonehenge!
(Om du inte vet vad Stonehenge är så klicka här för att komma till en Wikisida om det!)
 
Huuuur coolt? Trädet såg ut som ett urträd först men nu när jag pausat videon och tittat närmare så vet jag inte längre? Det ser liksom för högt och smalt ut? Jag hoppas att vi får reda på mer snart!
 
 
En annan sak jag verkligen gillar av det lilla vi sett är att det ser så öppet ut?
Liksom hela öppna vidder, det är en sak som jag saknat lite i spelet...
 
 
 På tal om öppna vidder, kolla det här! Är det vildhästar?
En sak som jag verkligen saknat på SSO är vilda djur. Jag gick ju från att spela WoW i flera år till SSO i slutet av 2011 och i WoW (Wolrd of Warcraft) så finns det massor av små djur så som kaniner, rävar, ödlor, fåglar, ormar och så vidare som liksom bara chillar ute i naturen. Jag hade verkligen uppskattat lite naturliv inne i spelet för nu känns det så... Tomt? Inte på spelare då, utan just på djur... Och vad skulle passa bättre än vilda hästar?
 
 
Och, inte så vilda djur? Vi vet i alla fall att det kommer att finnas hönor!
Haha näe skojar bara, men det här kan ju inte vara annat än en gård eller? Det påminner lite som familjen Sunfield's går tycker jag! Satt och spanade efter ett potentiellt hemstall i videon, men jag hittade inget? Kanske kommer det senare eller så får vi helt enkelt nöja oss med att bo kvar på andra sidan vattnet...
 
Alltså, hur fint? Är så nyfiken på hela området! Vad kommer vara vår anledning till att ta oss dit? Vilka NPC:er kommer vi att träffa där? Kommer vi att få uppdrag? Kommer det vara nya ryktesfraktioner?
SPÄNNANDE! 
 
 
En liten båt, jag tycker alltid att det är så kul att försöka fundera ut hur vi ska få ta oss in i ett nytt område för första gången! Kommer vi att få åka båt den här gången?
 
 
Alltså det här? Jag vill så gärna ha en tom strand att rida på! Strandfester och NPC:er i all ära, men en hel lång strand där man kan ta fina bilder? ( Nej den vid Gyllenbladet räknas inte för det är så gult där haha!).
 
 
Sista bilden jag sparade ned är på en fyr, tyckte mest bilden var fin ärligt talat! 
Men jag är så klart nyfiken på vad storyn bakom fyrerna som finns lite här och var i spelet är, kommer vi att få veta mer om det någon gång eller kommer de bara stå där... För alltid?
 
 
Jag skulle kunna sitta här och se om videon (bara musiken var ju underbar!) om och om igen i flera timmar MEN jag måste ut och göra skittråkiga vuxensaker så som att räffsa i trädgården och kolla på ny
gräsklippare och hämta ut paket (okej det är kul) och så vidare så vi hörs senare!
 
Vill gärna höra era åsikter om det vi fått se idag, vad tror/tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Linn Cathome

Det nya området kommer att heta Sydhovens halvö👏🏼 bara så du vet😉

Svar: Oh, tack :)
ssohaley.blogg.se

2016-04-13 @ 19:04:04
Postat av: Hazel Oaklord

Jag är jättetaggad dels för jag bara älskade musiken :D Området känns lite lite medeltida England med Stonehenge och öppna landskap. Älskar också tanken på vildhästar!!!

Svar: Men eller hur! :D Ska bli så kul att se hur det blir!
ssohaley.blogg.se

2016-04-13 @ 19:09:18
Postat av: Potatispaj

Hoppas, hoppas, hoppas att det inte behövs nånting med typ sprickorna för att komma dit!

2016-04-13 @ 22:21:58
Postat av: Potatispaj

Och hoppas att man kan tämja en vildhäst! :P

2016-04-13 @ 22:23:09
Postat av: Cecilia Gladefield

Vildhästarna såg lite mindre ut så jag gissar och hoppas på att det är connemara ponnys ;D

Svar: Det gör jag med! :D
ssohaley.blogg.se

2016-04-14 @ 12:40:14 - http://jorvikhantverkaren.blogg.se
Postat av: Amelie Dawnside

jag tror och det här vill jag!!! att dom där vildhästarna är mustanger och att vi kanske kommer kunna köpa dom senare, fast i något stall där i
sydhoven! :) typ

2016-04-14 @ 15:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: