Gallant Unicorn

En av mina äldsta hästar

Är min ståtliga Frieser Ravenfeather!
Jag köpte honom samma dag som Frieserhästarna kom till spelet, i mitten av juni 2013.
Tänk att det redan gått tre år! (Ja ja, med några dagars marginal då...). Ni som spelade då kanske
kommer ihåg hur till sig folk var över att Friserhästarnas ankomst till Jorvik? De var ju så annorlunda
jämfört med de andra hästarna med sin långa man, sitt hovskägg och sina vackra gångarter!
Så här såg en av bilderna vi fick se på Frieserhästen ut (Lånade den från SSO's nyhetssida) :
 
 
 
Jag ska vara helt ärlig nu, jag hatade min Frieser där ett tag. Jag tyckte att den krashade in i saker
mer än mina andra hästar och jag retade mig helt enkelt på den. Sen bytte jag namn på den, tror att
jag från början döpte den till Autumnmist. Sen bytte jag till Ravenfeather och då var vi kompisar igen. Logiskt va? Ehe...
 
Igår så loggade jag in på kvällen, precis när solen höll på att gå ned och gjorde en ny outfit till Ravenfeather.
(Ja jag har bättrat på solen i bakgrunden lite hehe).
 
Han får ju mest strutta omkring i klubbens gul/svarta outfit så det var kul att se honom
i något annat för en gångs skull! Ska logga in lite senare och fota outfiten i dagsljus med :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Elly

Ja alla var ju såå hypade över frieserna när de kom!!!:D

2016-06-07 @ 15:03:05
Postat av: Stephanie Diamondfall

Kommer ihåg att 99% av Jorvik var fylld av Frieserna i några månader, vart man än var så fanns det en frieser.

2016-06-07 @ 16:02:32
Postat av: Diana Weststorm

Jaa, asså omg det var som att vi aldrig hade sett något liknande 😂

2016-06-07 @ 22:02:39 - http://dianaweststorm.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: