Gallant Unicorn

Jag kämpar på med ödesridningen

Jag har faktiskt inte haft något som känts värt att skriva om, därav bristen på inlägg.
 
Jag kämpar på med ödesridningen, har kommit halvvägs med poängen som krävs för hästen.
Faktiskt lite mer än halvvägs, så det känns ändå bra.
 
Hästar har jag köpt flera av sedan senast jag uppdaterade här, det går ju så fort att levla från 1 till 15 nu så det känns verkligen som att jag avverkar hästar på löpande band!
Om man gör ödesridningen (utan att mislsyckas) + alla tävlingar i spelet + hämtar hem alla djuren till Mary på ranchen så tar det tre dagar. TRE!!! Tiden då det tog närmare tre veckor att levla en häst till maxlevel känns långt borta, och jag saknar inte den tiden. Hann ju oftast tröttna helt på häststackarn innan den blev maxlevlad haha! 
 
En annan sak som kommit sedan sist jag uppdaterade är senskydd och grimmor.
Senskydden känns verkligen som något helt nytt och fräsht som vi spelare desperat behövde till våra outfits. För benlindor i alla ära, men med handen på hjärtat - vem har inte jämfört de benlindorna som finns i spelet med benvärmare som var populära på 80-talet?
 
Jag har inga problem med lindor, och de som finns i spelet är faktiskt rätt fina. 
Problemet jag har med dem är att de är lindade ned över hela karleden på hästen. Inte fint.
 Princess Rainstorm och Rainprincess
 
Grimmorna däremot, varför tog det så lång tid att få in en så viktig sak i hästvärlden i ett så stort hästspel? Hur som helst så tycker jag verkligen om dem, även om de bulkiga spännena inte riktigt är min grej. Jag hoppas på enkla vardagsgrimmor i framtiden. Och fluff!

Kommentarer
Postat av: Vilda Hawkheart

Håller verkligen med om den nya utrustningen, hoppas verkligen dem gör fler variationer och färger. Hur långt har du kommit med ödesridningen om du gjort varje dag? Jag har missat några gånger och är på 63300 :)

2020-05-23 @ 11:38:52
Postat av: Ebba Highland

Det är förståeligt att du inte har haft så mycket att skriva om. Ibland händer det helt enkelt inte så mycket, eller så händer det bara mycket annat som kanske inte är något som passar att dela med sig av här. Hur som helst så tycker jag att det är kul bara att du faktiskt håller din blogg levande och tittar in då och då, tycker att det är ett så mysigt koncept ❤️ Och du, du är ju underbar ❤️ Kram!

2020-05-23 @ 13:28:38
Postat av: Matilda Southtree

Jag längtar tills vi får senskydden i fler färger, så det faktiskt går att matcha med utrustning som inte är brun! De är himla snygga, särskilt när man jämför med de "benskydd" som finns sen tidigare i samma modell som lindorna...
Det är väldigt roligt att det kommer så många nya modeller på utrustningen! Nästa vill jag ska vara en snygg dressyrsadel och vanligt sidepull

2020-05-25 @ 12:19:22
Postat av: Hedda Puppyday

Tycker att sso skulle kunna släppa grimmskafft (stav) också. Är lite synd eftersom det inte går att ta snygga bilder när man leder hästen med grimma utan enbart när hästen står i boxen eller hagen.

Svar: Men eller huuuur?!
ssohaley.blogg.se

2020-10-20 @ 13:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: