Gallant Unicorn

Det här med åldersgränsen i Sneaky Dragons...

De senaste dagarna har det blivit lite grinigt från flera spelare som tycker att det är orättvist att Sneaky Dragons tar in spelare som inte är över 18 år gamla...
 
Så här är det: Sneaky Dragons har en 18-års gräns av en anledning, att slippa få in spelare som inte spelar för spelandet och gemenskapens skull utan för att skapa drama och bråk.
Sen är inte den där åldersgränsen skriven i sten även om de flesta i klubben är över 18 år.
 
Till exempel så har vi (nu låter det som jag äger klubben eller så men så är det verkligen inte, det är Eve's klubb, har alltid varit och kommer alltid att vara!) i stort sett sen start haft med en tjej som är under 18 men som är otroligt mogen för sin ålder.
Igår så släppte Eve in en annan spelare som inte heller hon blivit myndig än MEN som kan bete sig som folk och vara trevlig ändå.
Och nej jag försöker inte få det att framstå som att alla yngre spelare än idioter som bara bråkar, det finns många jättegulliga yngre spelare som är väldigt mogna för sin ålder.
 
Det här är klubbens regler, direkt kopierade från klubbens hemsida:
Regler: 
  Självklart så håller vi oss till sso´s regler ( Vilket du med bör göra även om du inte är med oss ) 
  Ingen av oss gillar användning av Caps så var snäll och inte använd det för mycket. 
  Ser helst att du är över 18 år för att vara med. ( Finns vissa undantag men då diskuteras det noga med Evelina. )
 Vid möten ser jag gärna att du är uppmärksam på det som sägs.
• Eventen är inget måste men trevligare om du dyker upp
Något du undrar över eller har funderingar kring oss, tveka inte att kontakta mig, Evelina Silverknight i första hand annars så 
kontaktar du Haley Rainstorm eller Annie Lightningheart.  
 
Ser ni? Vi tar in yngre spelare, men eftersom de flesta i klubben är över 18 så är det oftast den åldergruppen som söker sig till klubben och de går då före en yngre spelare vi inte haft någon kontakt med, logiskt?
 
Sen är det så klart inte självklart att man kan bete sig bara för att man är över 18 år gammal...
Detta fick vi bevis på när den enda spelaren som kickats ur klubben under hela tiden som jag varit medlem började skriva ut massa skit om klubben och berätta om hur elaka vi varit mot henne...
Hon blev kickad för att hon anklagade mig och en annan medlem för fusk och kallade oss otrevliga saker så ingen i klubben kände sig bekväm med att ha henne runt sig...
Denna person var en bit över 20 år gammal och skapade efter att hon blivit kickad en klubb med ett namn som var väldigt likt Sneaky Dragons, har dock inte sett henne på ett tag nu?
Antagligen så har hon ignorerat hela Sneaky Dragons ^^
 
Så åter till varför vi har medlemmar som inte är över 18 år....
Spelaren som gick med i klubben igår är en jättegullig tjej som faktiskt vet hur man beter sig mot andra och som har fungerat lite som vår fan/maskot ett tag. 
Och vi vet att hon kan bete sig (vi studerar potentiella medlemmar innan de ens får en chans att komma in på klubbens väntelista, är ens enda nöje att bråka i globala chatten så har man ingen stor chans direkt och vi kollar även på hur personen ifråga behandlar yngre spelare eftersom det är något vi måste ''stå ut'' med dagligen...)
 
Dock så vet hon ju att det är en klubb med äldre spelare, och ja språket vi använder kan bli lite grovt MEN det handlar så mycket om personlig mognad.
En spelare som är 17 kan tycka att vi är vulgära medan en annan spelare som är 14 hakar på och skrattar...
Det handlar mycket om hur man är som person...
 
Blev det hela lite klarare nu? :)
 
 Kärlekshög <3

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba Flowerstorm

Tack förstår en hel del nu :)

Svar: Vad bra :)
ssohaley.blogg.se

2013-12-21 @ 08:23:58
Postat av: Alexis Waterstorm

Har full respekt för er åldersgräns, för det är vanligtvis roligare att hänga med personer i sin egen ålder?
Och en fråga. Har ni liksom en gräns för hur unga spelare ni tar in om ni tar in nån under 18?

Svar: Nja jag vet inte riktigt... Skulle ju inte kännas rätt att ta in en spelare som är 9 eftersom de andra är äldre :)
ssohaley.blogg.se

2013-12-21 @ 17:42:20
Postat av: Jag

Hur vet ni att åldern som spelaren uppger är rätt, att de inte ljuger?

Svar: Man märker ganska fort på sättet folk formulerar sig osv hur gamla de är :P
ssohaley.blogg.se

2013-12-21 @ 19:40:03
Postat av: Sara Flowerlord

Hej Haley, det är nämligen så att jag fyller arton i mitten av Januari, och jag skulle tycka att det skulle vara ganska kul att joina en klubb som faktiskt är för folk över arton (som oxå verkar vara aktiv), så jag undrar om ni släpper in medlemmar? (:

Svar: Hej! Kul att du har Sneaky Dragons i åtanke! Jag är klubbledare men ansvaret att ta in medlemmar ligger på klubbens ägare Evelina Silverknight så det är henne du får prata med om det :)
ssohaley.blogg.se

2013-12-29 @ 09:49:34 - http://flowerlord.bloggplatsen.se
Postat av: Sara Flowerlord

Okey, men då tar jag och pratar med henne om det då :)
Men tack iallafall ;3 <3

Svar: Gör så :)
ssohaley.blogg.se

2013-12-29 @ 11:01:51 - http://flowerlord.bloggplatsen.se
Postat av: Vilda Moonstreet

Hej! Jag är lite yngre än er men vill gärna få en chans för har alltid gillat att vara med äldre:) Hoppas jag kan få en liten chans<3 Och när man kontaktar Evelina ska man göra det på sso då? Eller finns det en email?<3 Tacksam för svar ha det gött<3

Svar: Hej! Ja du kan skicka ett brev till Evelina Silverknight i spelet :)
ssohaley.blogg.se

2014-02-10 @ 21:33:11
Postat av: Annie Bluestar

Tack, Haley! Äntligen får jag svar på detta :) Önskar jag också var över 18 :(

Svar: Åh :)
ssohaley.blogg.se

2014-03-22 @ 19:28:26 - http://silverbelle.blogg.se
Postat av: Malin Bunnylee

jag vill gå med i SD pga åldersgränsen jag är 29 år snart och skulle gärna vilja vara med i SD. det verkar vara en riktigt bra klubb, men nu är SD full så jag antar att det aldrig händer mig :)

Never say never right? :)

Svar: Men du kan skriva upp dig på intresselistan som finns på sneakydragons.weebly.com :)
ssohaley.blogg.se

2014-08-15 @ 20:21:44 - http://nattstad.se/bunnylee
Postat av: Astrid kittenroad

Hej jag fyller 19 mat
Jag undrar bara om det finns en plats i sd vänliga hälsningar Astrid

Svar: Just nu är klubben full
ssohaley.blogg.se

2015-03-18 @ 20:42:59
Postat av: Elisabeth Westpoulos

Men nu står det att ni tar in endast som är 18 och uppåt....

2015-06-19 @ 20:04:45
Postat av: Hedda Crazybell

jag respekterar er ålders gräns för att jag e 19 år <3

2015-10-19 @ 08:53:55
Postat av: Hedda Crazybell

jag respekterar er ålders gräns för att jag e 19 år <3

2015-10-19 @ 08:58:46
Postat av: Hedda Crazybell

jag respekterar er ålders gräns för att jag e 19 år <3

2015-10-19 @ 09:01:38
Postat av: Josefine Bunnyland

Hur Ung får man vara minst för att få vara med? Räcker det med att vara 12?

Svar: Nej. Det är 18 år som gäller
ssohaley.blogg.se

Postat av: Anonym

Förstår nu, men borde inte alla få en chans att få visa att man är mogen? Ni tog in henne för hon var mogen och vet hur man beter sig, tror många gör det. Och ibland kanske int ni i SD heller uppför er xD Kanske säger nåt onödigt osv

2016-11-22 @ 22:15:50
Postat av: Signe Swordstar

Jag tyckte ni gjorde massa roliga skämt och sådant men min kompis tyckte ni var JÄTTE hemska. så jaa :)

2017-03-21 @ 15:33:15
Postat av: Melanie Bigyard

Jag respekterar verkligen er! Ansökte idag och ångrar inget! <3. Jag är 18 år och gillar verkligen att umgås med äldre. Har eller har haft en mentor runt 30-40 år :)

2017-04-24 @ 10:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: