Gallant Unicorn

Ibland blir jag lite arg...

 Ända sen jag köpte min laptop (sålde min iMac för att lättare kunna anpassa datorn till spel och liknande)
så har jag svurit över Windows 8. Jag kan helt enkelt inte komma över faktorn att jag tycker att det är skitfult och otroligt opraktiskt upplagt...
 
Igår så bestämde det sig för att krascha helt och radera hela operativsystemet från hårddisken.
True story den gjorde det!
 
Fick kalla in hjälp i form av min bättre hälft som passande nog ''jobbar' med att reparera datorer på fritiden.
Till och med han såg väldigt fundersam ut...
 
Så allt jag hade på datorn är borta.
Alla program med så det kommer ta en dag eller två innan jag kan komma igång med mina videor igen...
 
Som tur är så har jag backup på alla bilder och videor på en extern hårddisk så det finns kvar (vet inte hur hårt jag slängt den förbannade datorn i väggen annars ehe )...
 
Nu ska jag sätta mig och installera StarStable och sen ska jag svära lite över att jag måste börja om med en video som var halvfärdig igår... 

Kommentarer
Postat av: Esmeralda Silverforce

Min mamma har Windows 8 på sin nya laptop och eftersom hon inte är särskilt teknisk var det ju jag som fick försöka lista ut hur operativsystemet funkar... jag tycker verkligen att det är vidrigt. Helt avskyvärt. Fult, jättesvårt att använda, ett alldeles för stort hopp från Windows 7.

Himla trist att datorn kraschade :(

Svar: Ja usch jag hatar det. Har verkligen försökt lära mig att gilla det men det går inte. Tycker hela operativsystemet påminner om en Androidtelefon... Försökte lägga in windows 7 men HP har satt en spärr så att man måste öppna upp datorn för att kunna byta, ehe... Men jag tänkte klämma in lite mer RAM i datorn så då måste jag ändå öppna den så rå ryker Windows 8. Är så glad att jag satt och kopierade över allt jag hade på den, så det var ''bara'' alla program, bokmärken och sparade lösenord som försvann... Haha fick sitta i över en timme och krångla med att komma in på mitt youtubekonto eftersom jag inte kom ihåg lösenordet :P
ssohaley.blogg.se

2013-12-30 @ 09:18:49 - http://monokerus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: