Gallant Unicorn

Snälla sluta skylla dina felsteg på en diagnos!

Det här inlägget kommer inte att handla om mitt spelande, 
eller jo på sätt och vis, men mest om hur vissa spelar beter sig.
 
Så gott som varje dag så ser jag spelare bete sig riktigt illa, och när någon hotar med en 
anmälan så skyller den skyldiga väldigt ofta på ett syskon som helt plötsligt kommit åt datorn
eller en sjukdom/diagnos.
 
Jag menar inte att jag tvivlar på att det finns många spelare med diverse diagnoser,
tack och lov så få fler och fler hjälp i tid för det är fan inte lätt om man inte får det.
Jag själv har bara erfarenhet av ADHD så det är den enda diagnosen jag känner att jag 
kan uttala mig om, även om det ser helt olika ut för alla trots att man har samma
diagnos på ett papper.
 
Om det finns någon som läser det här inlägget som inte har ADHD men ändå använder det som 
en ursäkt för att bete sig illa så tycker jag verkligen du ska ta dig en tanställare.
Varje gång du gör så så kränker du alla som faktiskt har ADHD, och nej jag menar
absolut inte att man bete sig hur som helst av den anledningen heller.
Det är ingen lätt grej att leva med, MEN man kan lära sig att hantera det och vända det
till sin fördel istället för att låta det vara ett hinder.
 
Jag kan bara utgå från mig själv, och det är så här mitt liv ser ut:
 
Min hjärna går ständigt på högvarv, jag blir rastlös otroligt lätt.
Mitt humör kan svänga på en millisekund, ni vet uttrycket upp som en sol och ned som en pannkaka?
Ena dagen kan jag älska allt och alla för att nästa inte ens vilja veta av mina närmaste vänner.
Det tar oftast ett tag innan jag blir arg, men när jag nått min gräns så skrämmer jag mig själv ibland.
 Jag kan vara riktigt jävla elak rent ut sagt, och det är inget jag är
stolt över men jag jobbar på det, dock så är jag väldigt sällan elak oprovocerat.
Jag kan vara drygare än Yes, och min sarkasm finner väldigt sällan några gränser, ofta så misstolkas min humor för elakhet, vilket inte är min mening. 
Jag vill ha allting på mitt sätt, en dålig dag till vilket pris som helst.
Blir saker och ting inte som jag tänkt mig så bryter jag ihop inombords.
Mina känslor sitter vissa dagar uanpå mina kläder medan jag oftast håller allt inne
för att sedan krascha totalt när det blir för mycket.
Jag är medveten om mina fel och brister, även om jag vissa dagar hellre skulle dö än att
erkänna att de finns där och tro mig det är en ständig kamp.
Ibland blir det fel, försök att ha överseende med mig även om jag inte själv har det :)
 
Varför jag skrev det här?
Jag vet att jag aldrig kommer att förklara för någon som inte har ADHD hur det är,
men jag kan i alla fall försöka förklara hur jag fungerar, men alla är olika.
 
Snälla försök att behandla andra med respekt tills de bevisat att de inte förjänar din respekt,
i SSO så finns det en underbar funktion som gör att du slipper se människor som går dig på
nerverna, ignorera istället för att slåss med ord så gör vi SSO till ett mer kärleksfullt ställe <3
 
 


Kommentarer
Postat av: sofie sweethill

så fint skrivet! förstår verkligen :) alla måste passa sig för vad dom skriver,på andra sida skärmen går det att skriva vad som hälst men man skulle väl aldrig säga det rakt ut.Ett bra inlägg,så folk som kanske gör sånt läser detta och inser vad dom har gjort för fel <3 :) .

Svar: Tack för dina fina ord och jag hålelr helt med dig! :)
ssohaley.blogg.se

2014-08-15 @ 12:21:46
Postat av: Karin Sweetwright

Oj! Jag kände igen mig i varenda ord du skrev om hur du känner inombords... Undra om jag också kan ha det, alternativt att det du beskriver är något alla känner men antyder är mer
Utpräglat hos dig.

Kram.

Svar: Ja det är nog vanligare än man tror tror jag.. Kram på dig :)
ssohaley.blogg.se

2014-08-15 @ 13:17:58 - http://Sweetwright.blogspot.com
Postat av: Ebba Highland

Jättebra skrivet!! Jag vet att jag inte kan förstå helt men ibland fattar jag och känner igen mig. Men jättebra skrivet. Jag hoppas att folk tänker på att man inte kan säga vad som helst. Och att skylla ifrån sig är bara dumt och känar ofta inget till! Kram ♥♡♥

Svar: Ja men precis, alla fungerar ju olika :) <3
ssohaley.blogg.se

2014-08-16 @ 17:54:21 - http://ebbahighland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: