Gallant Unicorn

En sak som jag blir lite irriterad på...

Nu kommer jag säkert få massor av sura personer på mig, men det spelar ingen roll jag står för det jag tycker!
 
Det här med att släppa in spelare som inte står på nån kölista till en klubb enbart för att spelaren i fråga är känd.
Tycker det är så otroligt taskigt mot dom som faktiskt står på kölistan och verkligen vill vara med i klubben.
 
Tex om en spelare som vi kan kalla Lisa står på kö till en klubb och har lyckats vänta så länge att hon fått plats nummer tre i listan, då kommer hon snart in i klubben, eller hur?
 
Men då kommer en annan spelare som vi kan kalla Gertrud och vill gå med i klubben.
Gertrud har en stor blogg och ett Instagramkonto med många följare.
Gertrud blir direkt inbjuden till klubben, utan att ens behöva stå i kö, för Gertrud är ju känd...
 
Hur känns det här för Lisa om läser på Gertruds blogg att hon fått gå med i klubben som Lisa väntat så länge på att få gå med i? Antagligen inte så bra. Lisa känner sig nog både orättvist behandlad och sviken.
 
Klubbägare som gör så här borde faktiskt skämmas tycker jag. 
Det bevisar bara att syftet med klubben är att få mer publicitet och bli känd istället för att faktiskt ha en bra klubb.
 
 
Hade jag varit med i en klubb som behandlade sina medlemmar så så hade jag faktiskt gått ur den.
Jag bryr mig inte om i fall spelare är kkända eller inte, men så verkar inte alla resonera.
Tycker det är lite sorgligt att vuxna människor väljer att svika unga spelare på det sättet...
 
 
Sneaky Dragons ägare håller som tur är inte på med såna fasoner vilket jag är glad över!
Sneaky Dragons är inte bara en klubb, vi är ett stort kompisgäng som gör mycket mer än bara har event, på bilden håller vi tex på att hjälpa Nemo med hennes film :D
 
Och ja, Brigitta Underhand fick komma in i Sneaky Dragons MEN han liksom haft en plats i klubben enda sen han började hänga med oss på event och liknande så han tog inte någon på kölistans plats, utan den platsen hade inte räknats som ledig sen innan så nej jag kastar inte sten i glashus...
 

Kommentarer
Postat av: Emma Shortroad

Kunde inte ha sagt det bättre själv!! <3

2014-02-04 @ 22:24:42 - http://emmashortroad.blogg.se
Postat av: Hanna skydaughter

Hur många gånger har man inte stött på det?!
Tycker att du har så rätt!!!

2014-02-04 @ 23:41:00
Postat av: Lova westdotter

Har varit med om de en gång jag var på 2 plats sen släppte klubbägaren in en person utan att den behövde stå i kö bara för att klubbägaren var ett fän till den asså jag blev sårad!

Svar: Jag förstår dig, usch vad tråkigt!
ssohaley.blogg.se

2014-02-05 @ 10:43:46 - http://LovaWestdotter.bloggo.nu
Postat av: Myra Riverfall

Ja har man status i spelet har man mååånga fördelar :P
La också märke till det nu efter att väldigt många bytt klubb på kort tid. Vet inte riktigt vad jag ska säga om det, det är klubbägarens val vem denne släpper in och det är absolut. Men jag tycker fortfarande det är ganska omoraliskt och irriterande att man är så 'nedprioriterad' som vanlig spelare..

Svar: Ja men eller hur? Visst att man som klubbägare kan ge sina vänner förtur men då tycker jag man ska ha gjort det tydligt för de som står på kö redan innan de får en köplats...
ssohaley.blogg.se

2014-02-05 @ 12:43:00 - http://mriverfall.blogg.se
Postat av: Courtney Silverhill

Håller med! Men som du säger handlar det om att klubben ska höja sin status. Har tänkt på att de känns lite som att det är lite "inne" att vara med i en viss klubb en tid. Alltså det känns som att många kända SSO spelare är med i samma klubb, oså byts de ibland vilken klubb som är "inne" att vara med i. haha eller är ja helt ute o cyklar? :)

Svar: Nej jag förstår precis hur du menar, tycker det är ett väldigt fult sätt att driva en klubb på...
ssohaley.blogg.se

2014-02-05 @ 18:21:29 - http://starstablesverige.blogg.se/
Postat av: Jag

Inte kasta sten i glashus..?

Svar: Ja, eller va?
ssohaley.blogg.se

2014-02-05 @ 20:04:46
Postat av: Evelina Silverknight

+ Berit kom till oss innan klubben ens hade någon kö :3

Svar: Ja visst var det så? Var inte helt säker hehe :)
ssohaley.blogg.se

2014-02-06 @ 02:52:49 - http://silverknight.blogg.se
Postat av: Evelina Silverknight

GÅ OCH LÄGG DIG KVINNA! SOV! puss <3

Svar: Ah jag ska nog det.... eller näe. Sov med dig själv ^^ <3
ssohaley.blogg.se

2014-02-06 @ 02:55:23 - http://silverknight.blogg.se
Postat av: Tilda Catfly

Asså kunde inte sagt det bättre själv.. var också med i en klubb som släppte in de kända så fort de ansökte...

2018-05-24 @ 14:40:31 - http://tildacatflysso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: