Gallant Unicorn

Ååååh, redan i morgon?!

Har ni sett videon som kom tidigare idag?
 
Folk är redan igång och klagar på hur de rör sig, ärligt talat så är jag mer förväntansfull än missnöjd!
 
Jag tykcer att Quarterhästarna ser mer verklighetstrogna än tex Fjordhästarna, syftar då
först och främst på Fjordingarnas ankrumpa och stela bakben... Samma sak med Tinkerhästarna
och Nordsvenskarna, de har jätteudda proportioner och ser faktiskt ganska missbildade ut...
Sen går de med huvudet jättehögt och ser, eh, höga ut hela tiden?
 
Men jag antar att det är en vansesak, stort plus om de här hästarna inte går och gungar med huvudet!
 
Jag inväntar shitstormen som lär komma om att Quarterhästarna ''är snabbare än all andra hästar'',
hade det varit så så vorde det ju i alla fall mer logiskt än att feta Fjordingar (ja Fjordingarna i spelet
är feta!) springer om ett Fullblod liksom? 
 
Vet ni varför de heter just Quarterhäst? Kopierat från deras rasfakta:
''Genom korsningar och noggrann avel utvecklade man Quarterhästen som blev en snabb, mellanstor sprinterhäst, ett mellanting mellan arbetshäst och galopphäst. Namnet fick rasen genom att det var den snabbaste rasen i världen på en kvarts engelsk mil (quartermile)''.
 

Kommentarer
Postat av: Rose

Omg! Det du sa om Fjordingarna är det jag har tänkt sen dom kom och alla sa att dom var snabbare. Om nu liksom SSO ska ha en häst som är snabbare än andra så ska det väl ändå inte vara Fjordingen liksom XD

Svar: haha precis :P
ssohaley.blogg.se

2015-04-07 @ 21:54:26 - http://roseshadowlee.blogg.se
Postat av: Daisy Eastbell

Håller med dig till 1000%. När jag såg första videon blev jag ganska så glad att det skulle komma en ny hästras och nu är jag väldigt förväntansfull. Håller även med dig om fjordingarna! Tycker att det är lite orealistisk att en fjording är snabbare än alla andra hästar på spelet! :)

2015-04-08 @ 11:17:23 - http://daisyeastbell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: