Gallant Unicorn

Inte SSO, men ändå viktigt

Har ni tänkt på hur lätt det är att döma någon trots att man vet väldigt lite om personen i fråga?
Det här handlar inte om SSO, eller kanske lite? Det är så vanligt att spelare börjar bråka i den globala
chatten enbart efter att ha läst en mening från en annan spelare,bara en liten sak sen är det igång...
 
Jag antar att de flesta som spelade
precis efter att vi fått nyheterna om terrordåden i Paris kommer ihåg vilka bråk det var då?
Det var bland annat en spelare som skrev att hen hoppades att alla ''äckliga muslimer'' skulle bli
bannade från spelet. (Jag anmälde den här spelaren och jag hoppas verkligen att fler spelare gjorde det med!)
Varför? Det finns bra och dåliga människor inom alla folkgrupper och religioner.
Man kan inte döma någon enbart efter deras ursprung eller deras religion. Det pratas om fred på jorden, det kommer inte att kunna hända så länge inte alla respekterar varandras olikheter.
 
 
Jag ska sluta babbla, titta på klippet! Det här är något som blivit stort på youtube men jag valde just
det här klippet för att de talar svenska och inte engelska eftersom jag kan tänka mig att flera av mina yngre läsare har lättare att hänga med om det är på svenska även om många är väldigt duktiga på engelska från en låg ålder :)
 

Kommentarer
Postat av: Clara Snowsmith

Gud vad fint <3

Ibland så lönar det sig att kolla in i globala, såg när spelaren sa det och anmälde direkt. Tycker att fler som blir t.ex. "illa behandlade" inom SSO eller när folk säger sådana saker ska anmäla, det finns ju en anledning till varför den funktionen finns...

2015-12-30 @ 10:39:45
Postat av: Elin Dragonfall

Jag tyckte att det var bra att du skrev detta inlägg! Bara för att några i en folkgrupp gjorde något hemskt betyder det inte att alla i den folkgruppen är likadana. Som sagt tyckte jag att det var jätte bra att du gjorde detta inlägg och jag hoppas att många som läser din blogg tar åt sig det här. <3

2015-12-30 @ 13:01:36
Postat av: Tove Appledotter

Gud vad fint! <3 Blev himla berörd när jag såg klippet, så himla fint! Hade absolut gått fram och kramat honom om jag var där. I min klass har vi 2 st som är muslimer och en utav dom är min bästa vän. Jag bryr mig inte ett skit om att hon är muslim! Hon är jättesnäll och skulle aldrig göra en fluga förnäm. Alla är lika mycket värda! Ta åt er det och minns det. <3

2015-12-30 @ 18:15:25
Postat av: Rachel Lionson

Jag blev väldigt berörd av detta klippet. Det är nog det mest fina klipp jag någonsin sett. Jag är så tacksam Haley, du låter fler få veta vad som är viktigt. Det är något som du måste behålla och fortsätta att frammföra. Alla är lika värd och vad man än känner så ska man alltid låta hjärtat styra och jag vill att fler ska låta det gjöra det! Kram på alla som låter hjärtat styra och leda ens väg ❤

Svar: Precis min tanke ❤❤
ssohaley.blogg.se

2015-12-30 @ 22:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: