Gallant Unicorn

Intervju med Ellie Northfall

Ellie Northfall
(För att svara på samma frågor: Klicka på kategorin ''Intervjuer''. Bläddra längst ned, kopiera frågorna och svara på dem i en kommentar som du skickar till mig i valfritt inlägg!) 
 
Hur länge har du spelat? 
Jag har spelat sedan 6/3-12 

Är du StarRider? 
Japp, lifetime 

Är du medlem i en klubb och i så fall vilken? 
Jag har varit med i sneaky Dragons i över två år^^ 

Skulle du valt en annan starthäst om du fick möjligheten? 
Absolut inte. Gråskimmel med svart man =snyggaste hästen i spelet! 

Hur ofta och hur länge spelar du? 
Oftast runt 2- 2,5 h om dagen. Men det är helt beroende på om det är event med klubben, om jag ska levla eller om det bara är dagliga som gäller.. 

Spelar du några andra spel? 
Ja, Heroes of might and magic 3. Det är ett gammalt strategispel som jag älskar! Det är ett under att det fungerar på min dator fortfarande. 

Vad är det viktigaste för dig i spelet? 
Klubben, helt klart. Utan Sneaky Dragons tvivlar jag på att jag skulle spela alls. 

Har du någon favorithäst? Vad heter den, och vilken ras är den? 
Jag har flera favoriter i stallet, en är min starthäst Ashdancer. En annan är en grå-brun paint som heter Winterwarrior. 

Har du någon bästa vän i spelet? 
Hehe, min klubb är min familj? Nej, men måste jag bara välja en så blir det nog Violet Crazypaw. Vi pratar dagligen om allt mellan himmel och jord -ofta ett par timmar om dagen ;) 

Har du ljudet från spelet på när du spelar eller lyssnar du på musik? 
När det är huvuduppdrag och nyöppnade områden brukar jag ha spelets musik igång. Annars är det min egen som gäller! 

Vad för sorts dator spelar du på? 
En skit-laptop från hp med 5 år på nacken och en konstant inkopplad kylplatta. Stort pensioneringsbehov </3 

Läser du bloggar om spelet, i så fall vill du rekommendera någon? 
Mjaa jag har hört att den där Haley Rainstorm har en rätt schysst blogg. Även Evelina Silverknight, Courtney Silverhill och såklart Esmeralda Silverforce ^^ 

Önskeras i spelet? 
Jag vet inte om jag har någon ras som jag egentligen önskar mig utöver de vi redan har fått, däremot skulle jag vilja att de jobbar lite mer på utseende och gångarter hos de hästar som redan finns! 

Ditt bästa minne i från spelet? 
Alla mina bästa minnen från spelet har hänt utanför spelet så.. 

Hur är du som person i spelet? Klubbens clown, den seriösa, hästsamlare osv? 
Laggaren, helt klart. Alla i klubben anklagar mig alltid för att lagga. Särskilt på korsord, frågesport och irl polebending hemma i Jannes kök. 

Hur kommer det sig att du började spela? 
Jag började som många andra med stallet.se. När det inte var roligt längre bytte jag till hest.se. Efter ett tag hittade jag Riding club championship som var så himla bra och när det sedan la ner så sökte jag nästan desperat efter ett nytt, lika bra hästspel och hittade SSO. 

Vart har du ditt hemstall? 
Vingården forever <3 

Önskefunktion i spelet? 
Det bästa vore just nu ett "spela själv" läge där man helt enkelt iggar alla andra spelare. Man ska då även kunna välja om man vill se klubben och vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: