Gallant Unicorn

Jag blir så less på människor som inte har någon fantasi

Hur kul är det att blogga om man inte ens skriver ur sitt eget huvud?
Man läser väl olika bloggar för att man är intresserad av olika människor,
vad är det då för mening med att sitta och kopiera någon annans inlägg rakt av?
 
Har hittat mina intervjufrågor på flera bloggar. Nej jag menar inte att jag har ensamrätt på
att ha intervjuer på min blogg men att kopiera någon annans frågor rakt av? Dessutom efter
att man svarat på dem på min blogg, vad är grejen med det? Tycker det är sorgligt att vissa
bloggare inte förstår det här med ditt och mitt, man kopierar inte bara någon annans text rakt av
och hävdar att man skrivit det själv. Samma sak med bilder, man tar inte bara det man tycker är fint!
Det här en sak som jag trodde att alla fick lära sig när de var små, men tydligen inte.
 
Vill man låna en text eller bild så är det minsta man kan göra att länka till den som skrivit
texten eller tagit bilden om man nu av någon anledning inte vill kontakta personen i fråga!
 
Vill man inte anstränga sig och lägga ned tid på sin blogg är det väl bättre att bara lägga ned den
istället för att stjäla andras inlägg rakt av, pinsamt och slött är vad det är! Och det hade väl varit
en sak om det handlat om en väldigt ung person som helt enkelt inte visste bättre, men det här är
vuxna människor som faktiskt borde ha bättre insikt i hur världen fungerar...
 

Kommentarer
Postat av: Frida Kittenforce

Jag ber om ursäkt och hoppas att du accepterar den. Jag skulle åtminstone ha länkat till din blogg och skrivit att det kom från dig. Det ber jag om ursäkt för.
Men jag valde att ta bort inlägget och kategorin i alla fall, eftersom jag inte får några intervjuer så kategorin står bara tom. Kanske lägger in den i framtiden igen, men då ska jag komma på något eget. Det var fel av mig.

Svar: Det var inte min mening att just du skulle känna dig påhoppad, för inlägget var inte riktat till en specifik person... Det är många som kopierat det jag skrivit rakt av, men jag uppskattar verkligen att du tog dig tiden att be om ursäkt :)
ssohaley.blogg.se

2015-12-27 @ 18:22:19 - http://kittenforce.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: