Gallant Unicorn

Min rakade lilla ponny

Ända sen de två nya ponnyerna kom till Valedale så har jag suktat efter den här:
 
Jag velade länge och köpte faktiskt den andra ponnyn först och levlade den.
MEN efter att jag sprungit förbi den lilla rakade ponnyn varje så insåg jag att jag faktiskt gillade den.
Så, jag köpte den ponnyn med!
 
Jag vet att många tycker att den är ful och ser rakad ut, men jag tycker att färgen är fin!
Kan inte för mitt liv komma på vad färgen heter på svenska (haha jag är så bra på mitt
modersmål) men jag är ganska säker på att den heter strawberry roan på engelska...
Och personligen tycker jag att den har en av de mest verklighetstrogna färgerna i spelet,
lånade lite bilder från google för att visa:
 
 
Den senaste ser dock lite mer stickelhårig ut men ni kanske förstår vart jag vill komma i alla fall?
 
 
Visst han är lite väl ''smetig'' för min smak egentligen, men jag gillar honom ändå.
Han ser ut som en rakad liten tävlingsponny ju :D

Kommentarer
Postat av: Annie

Färgen heter rödskimmel och den ponnyn är väldigt lik min egna häst (irl) American Playboy:)

2015-01-14 @ 20:49:34
Postat av: Anonym

Färgen heter rödskimmel och den ponnyn är väldigt lik min egna häst (irl) American Playboy:)

Svar: SÅ heter det ju! Haha kunde verkligen inte komma på vad färgen hette på svenska :P
ssohaley.blogg.se

2015-01-14 @ 20:49:40
Postat av: Ebba Highland

Har faktiskt funderat på att köpa den lilla ponnyn. Men vet inte om jag orkar levla upp en till pownie? Har iaf några jag vill köpa innan sen får vi se. Kommer antagligen ha kommit nya hästar då som jag vill köpa. Så jag vet inte om det kommer bli den, men nån mer ponny blir det! Haha jag kunde inte heller komma på vad färgen heter men sen var det nån som hade skrivit det och jag bara jaa justeeeeeee! Men jag är typ sämst på hästfärger och tecken... Jag vet typ rapp, skimmel, flugskimmel, rödskimmel, bork (kommer inte ihåg vad det var) , fux, isabell, black, apelkastad, svart, mörkbrun, brun osv. Det var typ dem jag orkade, kan säkert några fler men jag orkade inte typ sitta jättelänge och tänka. Skulle vilja träffa dig. Förut innan din chatt började dumma sig så träffades vi ibland och så tylevlade vi. Men nu är det otroligt länge s, och iaf jag saknar det och dig, vet inte om du gör.♥ puss puss på dig och enand kram också ♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡

2015-01-17 @ 09:17:29 - http://ebbahighland.blogg.se
Postat av: Ebba Highland

Har faktiskt funderat på att köpa den lilla ponnyn. Men vet inte om jag orkar levla upp en till pownie? Har iaf några jag vill köpa innan sen får vi se. Kommer antagligen ha kommit nya hästar då som jag vill köpa. Så jag vet inte om det kommer bli den, men nån mer ponny blir det! Haha jag kunde inte heller komma på vad färgen heter men sen var det nån som hade skrivit det och jag bara jaa justeeeeeee! Men jag är typ sämst på hästfärger och tecken... Jag vet typ rapp, skimmel, flugskimmel, rödskimmel, bork (kommer inte ihåg vad det var) , fux, isabell, black, apelkastad, svart, mörkbrun, brun osv. Det var typ dem jag orkade, kan säkert några fler men jag orkade inte typ sitta jättelänge och tänka. Skulle vilja träffa dig. Förut innan din chatt började dumma sig så träffades vi ibland och så tylevlade vi. Men nu är det otroligt länge s, och iaf jag saknar det och dig, vet inte om du gör.♥ puss puss på dig och enand kram också ♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡

Svar: Haha åh vad gullig du är :) Ja det är svårt det där med hästarna, man vet aldrig vad som ska komma i framtiden ♥
ssohaley.blogg.se

2015-01-17 @ 09:18:05 - http://ebbahighland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: