Gallant Unicorn

Klart alla får ha gula kläder?

Jag är så otroligt less på att se Sneaky Dragons få skit för något som inte ens är sant.
Det verkar som att vissa personer som spelar SSO har otroligt lite att göra i spelet, eller så är de bara
fast i ett stadie där man måste försöka trampa ned någon annan för att komma upp någon millimeter själv.
 
Jag kan i alla fall inte komma på någon annan anledning till att försöka få en hel klubb att framstå som elaka häxor som hatar på allt och alla. Vi har aldrig någonsin sagt att vi har någon sorts ensamrätt på alla gula kläder i hela spelet. Jag vet inte vart de som hävdar det har fått det ifrån.
 
Det jag vet att vi har sagt/skrivit är att vi tycker att det är tråkigt när folk kopierar vår klubboutfit rakt av.
Just det har jag sett att flera andra klubbar har skrivit, och blir de uthängda som elaka? 
Nej. Varför inte? Antagligen för att det inte är någon liten sorglig människa som gjort sitt bästa för att få just den klubben att framstå som elaka och egotrippade.
 
Det går inte att komma ifrån att just vår klubboutfit är väldigt starkt förknippad med Sneaky Dragons.
På samma sätt som man tänker på Mc Donald's om man ser ett stort gult M.
 
För handen på hjärtat, om du ser en stor klunga med människor med gula och svarta kläder,
vilken klubb tänker du på då?
 
Jag tror faktiskt inte att det finns någon klubb som är så starkt förknippad med sin outfit som just Sneaky Dragons är. Klart det finns andra klubbar som har en specifik outfit, menar inte att vi är den enda klubben som har en egen outfit (vill bara klargöra det eftersom folk har en förmåga att vända och vrida på ALLT.) , men just gult är ju en färg som sticker ut väldigt mycket. Det var även en av anledningarna till att vi valde just den färgen. Och då var klubben väldigt liten, det där med klubboutfit var inte alls lika stort då som nu.
 
Men för att hålla oss till ämnet gula kläder.
Vi kan så klart inte hindra någon från att kopiera vår outfit, men jag kan faktiskt inte förstå varför man vill kopiera någon rakt av istället för att komma på något eget? Självklart så förstår jag ju att det finns de som gillar Sneaky Dragons och som köper vår outfit för att liksom vara en del av gemenskapen.  
Men de som skapar en ny klubb,  döper den till Sneaky + något mer, har vår klubboutfit och sen skriver reklam i globala chatten att de är som Sneaky Dragons.  Jag har sett just detta hända flera gånger.
Och varje gång är det spelare (som inte är med i Sneaky Dragons) som skriver att de inte ska härma Sneaky Dragons, att de är korkade, tröga, patetiska och så vidare.
Och vem får skit för det sen? Jo Sneaky Dragons. 
 
Det här är vår outfit:
 
Vi bryr oss inte det minsta om i fall någon har gula kläder, hittade en spelare som hade en gul outfit innan utan att ha kopierat vår klubboutfit.
Gick jag fram och skrek på henne att hon absolut inte fick ha gula kläder?
Näe. Jag frågade henne om jag fick ta en bild till det här inlägget, sen var det bra med det.
 
Det är flera saker som skiljer hennes outfit från vår och personligen tycker jag det är kul när folk vågar sätta ihop en gul outfit eftersom det är en så skrikig färg. Det är lite synd att det inte finns ett större utbud av gula kläder så att det inte blev så laddat det där med just de gula kläderna.
Gärna lite tävlingsbara kläder med, kanske nån fin gul hjälm eller ett par ordentliga gula stövlar... 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda Southtree

Dorado Dragons betyder typ gyllene drakar xD

2015-07-18 @ 11:48:21
Postat av: Matilda Southtree

Fråga inte varför jag sa det xD

2015-07-18 @ 11:48:53
Postat av: Anonym

Bra skrivet!

2015-07-21 @ 07:32:28
Postat av: Hedvig Highcamp

Bra skrivet!

2015-07-21 @ 07:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: