Gallant Unicorn

Något som jag verkligen skulle vilja ha på SSO

Är en klocka i spelet. 
Alltså en klocka som visar vad tiden är irl. Det hade varit skönt att slippa tabba ned spelet för att kolla 
vad klockan är! Särskilt när man måste hålla kolla på tiden när man levlar sin häst och/eller gör dagliga
uppdrag i spelet. (Levlar man hästen för sent får man ju inte alla tävlingarna dagen efter.)
Den hade kunnat vara placerad brevid den rutan som visar när en av ens vänner loggar ut eller in...
 
 En annan som som skulle vara smidigt är om det kom upp en exakt tid när servern startades om.
På samma sätt som det kommer upp en text om hur lång tid det är till nästa championat startar,
till exempel: ''Nu är det 15 minuter kvar tills en ny dag gryr på Jorvik.''.
Då skulle man kunna ha bättre koll på när man behöver vara klar med levlandet, och när man ska
logga ut och in igen för att få tillgång till nästa dags dagliga uppdrag.
 
Jag skickade faktiskt in det här som förslag redan någon vecka efter att jag hade börjat spela, 
alltså år 2011 men tror inte jag fick något svar på det... Det är i alla fall en av mina önskefunktioner! 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klockan i sgb visar tiden

Svar: Ja, men då måste man ju ta sig till SBG för att kolla vad klockan är och då går det fortare att tabba ned ändå om man inte är precis i närheten av byn ^^
ssohaley.blogg.se

2015-06-25 @ 22:10:02
Postat av: Luna Masterfield

Det skulle vara kul med en klocka 😄

2015-06-26 @ 08:43:39
Postat av: Alexandra Lightlake

Jätte bra idée! Har faktiskt inte tänkt på det innan men jo, det skulle underlätta sjukt mycket!

2015-06-26 @ 12:06:23
Postat av: Diana Weststorm

Det finns en klocka i klubbhuset, o h när det står "natten närmar sig" är klockan 11. Men jag håller med!

2015-06-26 @ 16:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: