Gallant Unicorn

Saker jag vill ha till spelet...

Starstable bråkar med mig, jag kan inte logga in!
Antingen kraschar launcern eller så får jag upp ett felmeddelande så fort jag loggat in...
Så i brist på sso-bilder tänkte jag visa lite saker jag skulle vilja ha till spelet!
 
En riktig terrängbana, med vattenhinder och banker! Visst det finns väl vissa banor
som påminner lite om terrängbanor, MEN jag vill ha ännu mer!
 
 
 
Dressyr, någon form av precisionsridning och möjligheten att få hästen att gå i form.
Det sistnämnda kan kanske vara svårt att få till, men en bana där man måste rida i
en bestämd gångart i ett visst mönster, pretty please sso?
 
 
En galoppbana, en riktig och inte en med en massa bråte på...
 
 
 
Vattenhinder, hur kul hade inte det varit? Både i terrängen och i form av vattengravar!
 
 
Möjligheten att kunna zooma in i spelet, tänk vad fina bilder och filmer vi hade kunnat få?
Det går ju nu med om man klipper och beskär lite, men det blir lätt pixligt och fult då...
 
 
En brösta/förbygel till westernsadlarna, kanske till de andra sadlarna med?
Men det hade varit så fint till westernsadlarna, jag vill inte ha in en massa hjälptyglar,
men en enkel brösta hade fått det hela att se mer komplett och realistiskt ut tycker jag!
 
 
Möjligheten att kunna leda sin häst, förstår att det kan vara svårt att få till snyggt,
men drömma kan man ju alltid?
 
 
 
Att kunna tvätta sin häst, tänk vad kul det hade varit att kunna spola av hästen
efter man hade levlat? Totalt meningslös funktion, men ändå?
 
 
Möjligheten att ha sina husdjur lösa i stallet, tänk en liten stallkatt som sover på halmbalen
i hörnet, eller en liten glad hundvalp som hälsar en välkomme när man kommer in i hemstallet?
 
 
Möjligheten att släppa sin häst fri, typ som en filmsekvens liknande de man får se
när man skickar sina hästar till hästön? Åh vilka videor det hade gått att få...
Och då hade man sluppit vara inne och härja i filerna så fort man vill ha en bild/film
utan sin karaktär med...
 
 
Uttryck till hästarna, att de visade lite känslor och man såg på dem när de var trötta, glada,
arga och så vidare.. Att de kunde bocka hade med varit kul!
 
Det finns så många fler saker! Tex:
Ett prisskåp till championatrosetterna.
En foderkammare till hö och annan mat.
Täcken och lite mer realistiska benskydd (de är på rätt väg nu dock!)
En funktion som gör att man kan vissla på sin häst om man kommit långt ifrån den.
En möjlighet att provrida hästar innan man köper dem...
 
Är det något du saknar i spelet?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känns som du typ snott precis vad esme (esmeralda s) skrivit för inte alls längesen på sin blogg, utan att ge cred till henne. Nästan alla idéer står ju på henne blogg också och hon postade inlägget före dig..

Svar: Verkar inte som du läst min blogg innan (och med den attityden så behöver du inte känna dig tvingad att stanna heller), då hade du sett att jag postat flera liknande saker innan men utan bilder. Helt ärligt så läser jag inga bloggar förutom de som är med i Sneaky Dragons så att jag skulle ha snott hennes inlägg är omöjligt, eftersom jag inte läser henne blogg... Däremot så kan jag tänka mig att de som spelat länge vill ha samma saker till spelet, det är väl inte så himla otänkbart eftersom det ändå är samma spel vi spelar? Nästa gång kanske du vågar lämna ditt namn med istället för att kommentera anonymt som en liten fegis :)
ssohaley.blogg.se

2015-05-04 @ 22:35:33
Postat av: Elisabeth Westpoulos

Allt det där skulle vara super kul! Dock skulle jag vela ha shettisar också och då kanske man fick den där ledar funktionen?

Jag vill också ha en till sak, hagar där hästen sprang i och att då man gick närmare kanske dom hälsade en med en gnäggning?

Svar: Det hade varit så mysigt!
ssohaley.blogg.se

2015-05-05 @ 14:34:27
Postat av: Lydia Applebell

Vill att allt skulle komma till starstable, man kan ju alltid drömma! Skulle vara sååååå kul o mysigt <3

2015-05-10 @ 21:28:24 - http://lydiaapplebell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: