Gallant Unicorn

Kommer Fort Pinta bli populärt igen?

Har ni sett teasern som SSO laddat upp på youtube?
Här är den igen, tänkte även dela med mig av mina funderingar om videon!
 
 
Så, den första och väldigt uppenbara förändringen vi får se är en trappa som går upp från stranden,
men det ser ut som att den gamla trappan som leder ned till hamnen finns kvar den med.
 
Det andra är att stallet som fungerar som hemstall verkar ha fått en lite ny stil och flyttats lite bakåt.
 
Området vid James och kanonera verkar ha ändrats om helt! Kanonerna ser ut att stå på en liten platå och James har ett gult uttropstecken över huvudet, vilket skvallrar om att vi kommer att få uppdrag!
 
Teamet verkar ha lagt ner stor möda på att förnya träden och de andra växterna. De blåa blommorna (som jag personligen tycker ser ut som någon form av blåklint kanske?) ser helt fantastiska ut!
 
Vi får även se att golven uppe i borgen/ fortet (?) har fått en uppfräschning och att hästtransporten flyttats till andra sidan ''vägen'' från där den stod förut. Kullerstenen som bildar gatorna ser ut att vara uppfixad med men det är svårt att se på så långt håll tycker jag!
 
Sist, men absolut inte minst så får vi se den nya ''porten'' till Fort Pinta! 
Den ger ett mycket mäktigare intryck än den lilla plankan som hänger där nu.
(Även om jag mest av allt hade velat se en vallgrav med en vindbrygga, men det hade
nog varit ganska svårt att få till eftersom fortet liksom är upphöjt haha!)
 
 
Så, vad säger ni? Är ni peppade på att få se allt det nya?
Jag tycker att det ska bli helt sjukt kul! Dagens  Fort Pinta känns lite... Blekt?
Det är ett mysigt ställe med ett eget championat (jag räknar ponnychampionatet som ett fristående championat) och en rolig tävling + ett eget disco och en egen hamn med färjor. Men det blir liksom
ingen fart på stället hur långt in i storyn man än har kommit. Kanske ändras det nu?
 
Jag har sett att det är en hel del spelare som är negativa mot den här förändringen.
Helt ärligt så förstår jag inte riktigt varför... Hade de bestämt sig för att måla hela borgen i rosa så 
hade jag förstått, men jag tycker att den här förändringen får spelet att se mindre... Billigt ut?
Sen så håller inte argumentet att: ''Fort Pinta ska se ut som det alltid har gjort!''
 
För helt ärligt, det blir lite pinsamt när spelare lägger fram det så, för Fort Pinta har faktiskt
inte alltid sett ut som det gör nu. Innan försäljningstallen kom så såg den delen av Fort Pinta
annorlunda ut. Jag har tyvärr inga bilder från den tiden, men jag vill minnas att det fanns flera stora träd
som stod i en dunge ungefär där transporten står nu? Någon som spelade då som minns?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elvira Purplecake🐴

OMG vad fint jag trodde dom bara skulle ändra lite blommor och så men då hade jag fel och det var tur att jag hade fel för det här var mycke finare😄😂♥️😘

2015-09-12 @ 08:14:27
Postat av: Claire Masterknight

Jag skrev förut en kommentar här om att jag älskar Fort Pinta som det är, och det ångrar jag! GUD VAD SNYGGT DET KOMMER BLI! :D

2015-09-12 @ 09:41:52
Postat av: Rose

Förstår inte heller hur folk kan säga att det alltid ska se ut som det gör. SSO måste ju hålla sig uppdaterat med dagens spelgrafik. Se bara på World of Warcraft. De ser ju definitivt inte ut som det gjorde för 5 år sen.
Och jag har alltid känt att Fort Pinta behöver en uppdatering. :)

Svar: Ja men eller hur? Heja sso!
ssohaley.blogg.se

2015-09-12 @ 12:00:42 - http://roseshadowlee.blogg.se
Postat av: Christelle Mysterystar

Men omg vad fint det kommer att bli! :D Önskar att det var onsdag idag!😍

2015-09-12 @ 14:39:54
Postat av: Elin Dragonfall

Jag längtar så på det här och jag håller helt med Rose!

2015-09-12 @ 16:59:28
Postat av: Stephanie Diamondfall

Innan trailern kom var jag helt negativ efter den stora floppen med slottet (enligt mig) men när trailern kom så försvann alla mina tvivel. Det enda som jag knte gillar är den nyanporten, kan inte säga felet med den men nee. Men mitt enda egentliga krav när de skulle göra om FP var att de inte skulle göra om James utseende (eller personlighet) men de verkar de inte gjort.

2015-09-12 @ 22:08:42 - http://landofstarstable.blogg.se
Postat av: Rachel Lionson

OMG! Det kommer att bli jätte snyggt! Men är det sant att dom ska ta bort discot?

Svar: Jag har ingen aning faktist :0
ssohaley.blogg.se

2015-09-13 @ 14:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: